وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
وزیر ارشاد اسلامی با بیان اینکه سمنان پیشگام مفاخر دین و عرفان است، گفت: باید مفاخر این استان مانند آیت الله العظمی شاهرودی بیش‌از پیش به جوانان شناسانده شوند.
کد خبر: ۹۷۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶ 08 July 2021

استان سمنان پیشگام فاخر دین و عرفان است

 

به گزارش تابناک سمنان سید عباس صالحی صبح پنجشنبه در دیدار با آیت الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان به میزبانی دفتر وی، در بدو سفر یک روزه به استان سمنان با اشاره به مفاخر و جایگاه استان در زمینه عرفان و تدین، ابراز داشت: استان سمنان پیشگام مفاخر است.

وی با بیان اینکه استان سمنان زادگاه بسیاری از علما و فقها و مفاخر مذهبی، عرفانی و… است، افزود: باید قدردان این مفاخر ارزشمند بود و به آنها توجه داشت.

عضو کابینه دولت دوازدهم تاکید کرد: باید مفاخر این استان مانند آیت الله العظمی سید محمود حسینی شاهرودی بیش‌از پیش به جوانان شناسانده شوند.

صالحی با بیان اینکه استان سمنان در ایام دفاع مقدس نسبت به جمعیت، سهم شهدای قابل توجهی در دفاع مقدس داشت، بیان کرد: نسبت شهدای استان سمنان، ۱.۷ دهم میانگین کشوری است و از لحاظ جمعیت تعداد بسیار بالایی است.

وی با بیان اینکه پس از استان‌های اصفهان و قم، استان سمنان سومین استانی در کشور است که نسبت به جمعیت، شهید بسیاری تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است، افزود: سهم جهاد سازندگی در دفاع مقدس، این سنگرسازان بی سنگر، بسیار تأثیر گذار بود.

وزیر ارشاد با بیان اینکه استان سمنان در فعالیت‌ها و عملیات جهاد سازندگی، نقش قابل توجهی را ایفا کرد و سهم استان نیز بسیار زیاد است، گفت: میانگین شهدای استان در شهدای جهادی، سه برابر میانگین کشوری است.

صالحی در دیگر بخش سخنان خود بیان کرد: در سال ۹۹، کل کشور درگیر کرونا بود و همه حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مارا تحت تأثیر قرار داد، اما جریان‌های فرهنگ کشور تداوم داشت.

وی افزود: در حوزه فرهنگی حدود ۶۵۰ فعالیت فرهنگی در استان سمنان در طول مدت شیوع کرونا از جمله محافل شعر و داستان، محافل فرهنگی، فعالیت‌های قرآنی (محافل و نشست و کارگاه‌های قرانی)، محافل مربوط به حوزه‌های عفاف و حجاب و … به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

وزیر ارشاد کابینه دوازدهم گفت: در حوزه زیر ساختی، طی یک‌سال اخیر به اهتمام استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، وقفه‌ای که در خصوص تالار مرکزی سمنان بود برطرف و ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای آن تخصیص یافت و عملیات اجرایی احداث آن شروع شد و مجتمع شاهرود نیز با تخصیص اعتبار کلنگ زنی شد.

صاحلی بیان کرد: در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ دو اتفاق میمون و مبارک رخ داد، شهرهای خلاق یکی از این‌مباحث است که در قالب اجرای آن، در حوزه‌های فرهنگ و رسانه و… مزیت‌های تاریخی هر شهر معرفی می‌شود.

وی افزود: هر شهری علاوه بر اینکه سوغات مادی متفاوتی دارد، سوغات‌های نرم افزاری و رسانه‌ای متفاوتی نیز دارد که این مهم، یعنی شهر خلاق، برای شهرها بسیار مفید بوده و می‌توان شهرهایی که در یک بخش مشترک هستند را در قالب یک شبکه با هم ارتباط دهیم و شبکه خلاق عکس، نقاشی، رسانه و… را در مجموعه‌ای از شهرها شکل دهیم ولذا سمنان نیز در این رقابت و در حوزه صنایع دستی یکی از شهرهای خلاق شناخته شد.

وزیر ارشاد با بیان اینکه آیت الله العظمی شاهرودی شخصیت شناخته شده کل جهان اسلام و تشیع هستند و جامعه فکری و مذهبی شیعه به ایشان افتخار می‌کنند، ابراز داشت: در دهه‌های مختلف فرصت خوبی برای معرفی ایشان به دست نیامده، از سال قبل این مهم در دستور کار قرار گرفت و با اهتمام دبیرخانه علمی و اجرایی، امروز شاهد نقطه افتتاح و شروع این کنگره ملی هستیم.

صالحی بیان داشت: بالغ بر ۵۵ کتاب در این حوزه به ثمر می‌نشیند که امری ارزشمند است.

وی خاطرنشان کرد: آیت الله العظمی شاهرودی ابعاد شخصیتی فراوانی دارد که علاوه بر علما و روحانیون، برای مردم نیز آموزنده است و راهنمای آنان در زندگی عادی و ارتباط با دیگران خواهد بود.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار