وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایجاد شبکه شهر‌های خلاق و نیز نکوداشت مفاخر کشور دو فعالیت شاخص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
کد خبر: ۹۷۶۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵ 08 July 2021

صالحی: ایجاد شبکه شهرهای خلاق از فعالیت‌های شاخص وزارت فرهنگ است

  

به گزارش تابناک سمنان سیدعباس صالحی روز پنجشنبه در آغاز برنامه های سفر یک روزه خود به استان سمنان در دیدار با آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان اظهار داشت: طرح شهرهای خلاق در مورد هر شهر در حوزه هایی که مزیت دارد مطرح می شود و نام و نشان آن شهر در آن زمینه ثبت می شود.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه، سمنان شهر خلاق سفال و سرامیک شده است تا علاوه بر سوغاتی های دیگر این شهر، سفال و سرامیک به عنوان سوغاتی فرهنگی دیده شود.

وی گفت: علاوه بر این شهرهایی که در زمینه های مشابه فعالیت شاخص هنری می کنند با هم ترکیب شده و شبکه شهرهای خلاق ایجاد می شود تا هم به اقتصاد هنرمندان کمک شود و هم هنرمندان فعالیت بیشتری داشته باشند.

صالحی افزود: شاخص دیگر فعالیتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نکوداشت مفاخر کشور است که در استان سمنان این نکوداشت امروز برای مرحوم آیت الله العظمی حسینی شاهرودی که مرجعی برای کل جهان تشیع بود برگزار می شود.

وی یادآور شد: آن مرجع تقلید الگویی فکری و مذهبی و مورد افتخار است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ۵۵ کتاب در حاشیه برگزاری کنگره آیت الله حسینی شاهرودی به ثمر خواهد نشست و برای این کنگره برخی فعالیت های جنبی انجام می شود که کمتر از کار اصلی نیست.

وی تاکید کرد: استان سمنان در دفاع مقدس نسبت به جمعیت خود حضور خوبی در جنگ داشته و نسبت تعداد شهدای این استان به جمعیت آن زمان ۱.۷ برابر میانگین کشوری است.

صالحی ادامه داد: استان سمنان از نظر نسبت تعداد شهید به جمعیت رتبه سوم کشور را دارد و سهم جهاد سازندگی سمنان در دفاع مقدس بسیار پر رنگ بود و تعداد شهدای جهاد استان سمنان نسبت به جمعیت سه برابر میانگین کشوری است.

وی در ادامه ابراز داشت: در سال ۹۹ با توجه به شیوع کرونا همه حوزه های فرهنگ، هنر و اقتصاد تحت تاثیر قرار گرفت ولی جریان حوزه فرهنگ در کشور تداوم داشت.

وی افزود: در استان سمنان طی سال گذشته، ۶۵۰ فعالیت فرهنگی انجام شد و ۳۰۰ فعالیتی قرآنی نیز به انجام رسید که نسبت به سال قبل تر بیشتر بود.

صالحی یادآور شد: در کنار این فعالیت ها، فعالیت حوزه زیرساختی نیز انجام شد و تالار مرکزی شهر سمنان با ۱۵۰ میلیارد ریال تخصیص کلنگ زنی شد.

افتتاح یک باب کتابخانه در شهرستان مهدیشهر، افتتاح و بازدید از نمایشگاه نقاشی آثار مرتبط با زندگی آیت‌الله العظمی فقید حسینی شاهرودی در نگارخانه زرآب شاهرود و حضور در پیش‌کنگره همایش ملی آیت‌الله حسینی شاهرودی در شاهرود، دیگر برنامه های سفر یکروزه صالحی به استان سمنان است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار