شباهت ها تمامی ندارند
لیونل مسی و دیه گو مارادونا در بسیاری زمینه ها شبیه به یکدیگر هستند. این بار موردی جدید از مسی همه را به یاد دیه گوی فقید انداخت.
کد خبر: ۹۷۶۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱ 09 July 2021

به گزارش تابناک سمنان  لیونل مسی از شروع کوپا آمه ریکا نمایشی خیره کننده داشته و توانسته همان ریتم را ادامه دهد و کمک کند آرژانتین راهی فینال بازی ها شود؛ جایی که برزیل را در انتظار می بیند.

تورنمنت شماره 10 تا به اینجا فوق العاده بوده و او تنها یک قدم با نخستین افتخار ملی خود فاصله دارد. لیونل مسی تا به اینجا گل زده، پاس گل داده و مهمتر از همه اینکه یک رهبر تمام عیار نیز برای تیمش بوده است. لیونل مسی حالا در آلبی سلسته شبیه تر از همیشه به دیه گو مارادوناست. اسطوره فقیدی که قدرت رهبری او مثال زدنی بود.

 

 

 

 

مسی تا به اینجای فوتبالش نشان داده که چه از لحاظ سرعت، قدرت، تکنیک و .... دست کمی از مارادونا ندارد ولی مهمترین نقطه قوت مارادونا یعنی قدرت کاپیتانی چیزی بود که همیشه لیونل مسی را در آن پایین تر از دیه گو می دانند.

 

 

 

 

در بازی نیمه نهایی برابر کلمبیا اتفاقی برای مسی رخ داد که بار دیگر بسیاری را به یاد مارادونا انداخت.

 پس از یک برخورد خشن از فرانک فابرا، مسی سرنگون شد و از درد روی زمین به خود می پیچید. کاپیتان آلبی سلسته  از ناحیه مچ پا دچار آسیب دیدگی شد و شروع به خونریزی کرد، اما حتی این مصدومیت هم مانع از تلاش او برای کسب پیروزی و صعود به فینال نشد و او تقریبا تمام نیمه دوم را با پایی خون‌آلود بازی کرد.

 

 

 

 

 

پس از خطایی که گوستاوو فابرا بازیکن کلمبیا روی پای لیونل مسی انجام داد، نمای قوزک خون‌آلود پای کاپیتان آلبی‌سلسته، تصویر معروفی از جام جهانی 1990 را یادآوری کرد، جایی که دیگو مارادونا هم با قوزکی خون‌آلود به میدان رفت.

 

 

 

 

 

 

او برابر رومانی در دور گروهی بود که مصدوم شد و در ادامه رقابت ها مجبور شد تا با تزریق آمپول راهی میدان شود. در بازی یک هشتم نهایی او با همان قوزک پای مصدوم توانست به کلودیو کانیگیا پاس گل برتری بر برزیل را بدهد و سپس برابر یوگسلاوی و ایتالیا نیز رهبر تیمش بود و توانست برای دومین دوره متوالی آرژانتین را به فینال برساند، جایی که دیه گو و تیمش مغلوب آلمان شدند.

 

 

 

 

لیونل مسی بارها به دیه گو نزدیک شده ولی هنوز نتوانسته به افتخارات ملی او برسد. مسی با قوزک مصدوم می تواند آرژانتین را قهرمان کوپا کند؟ او در جام جهانی 2022 آلبی سلسته را قهرمان خواهد کرد؟ اینها ماموریت های نیمه تمام مسی برای رسیدن به مارادونا هستند.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار