معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد استان سمنان گفت: ۵۲ فقره پروانه تایید صلاحیت علمی و فنی برای مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی استان بهار ۱۴۰۰ صادر و تمدید شد.
کد خبر: ۹۷۷۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶ 11 July 2021
 
۵۲ پروانه تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت بهار امسال در سمنان صادر شد

 

 

به گزارش تابناک سمنان محمد یوسفی سوته ابراز داشت: از ابتدای فروردین تا پایان خرداد امسال ۳۱ فقره پروانه تایید صلاحیت برای مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی استان صادر و تعداد ۲۱ فقره پروانه تائید صلاحیت تمدید شد.
وی ادامه داد: مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی در واقع نمایندگان اداره‌کل استاندارد در واحدهای تولیدی، در زمینه بررسی و تطابق کالای نهایی تولیدشده در واحد تولیدی با استانداردهای ملی هستند.
وی بیان کرد: کسب اطمینان از مطابقت محصولات تولیدی با استانداردهای مربوطه بر عهده مدیران کنترل کیفیت به عنوان نماینده اداره‌کل استاندارد در واحد تولیدی است.
یوسفی‌سوته تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل‌ها مدت اعتبار پروانه تایید صلاحیت علمی و فنی مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی دو سال است.
وی یادآور شد: تمدید پروانه تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی منوط به گذراندن دوره های آموزشی مربوط و اجرای دقیق وظایف است.
معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد استان سمنان گفت: نظارت بر کنترل کیفیت تولیدات از طریق نمایندگان این اداره کل در واحدها گامی برای جهش تولید و رعایت حقوق مصرف‌کنندگان در استان است.
وی تصریح کرد: آموزش به مدیران کنترل کیفیت استان سمنان که نمایندگان استاندارد در واحدهای تولیدی و ارزیابان اصلی کیفیت در مبادی تولیدی هستند، از وظایف اصلی استاندارد به شمار می‌رود.
معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد استان سمنان اظهار داشت: توجه به استانداردسازی کالاها و محصول‌های تولیدی، علاوه بر نقشی که در رونق بخشی به بازار محصول دارد، به ارتقای کیفیت کالا و در نتیجه تامین حقوق مصرف کننده منجر می‌شود.
به گزارش ایرنا، در این استان ۲۱ آزمایشگاه در بخش‌های مختلف نمونه‎‌گیری از تولیدات را زیر نظر اداره کل استاندارد انجام می‌دهد و ۳۰ آزمایشگاه همکار مورد تایید سازمان ملی استاندارد فعالیت دارد.
هموطنان می‌توانند برای اطمینان از استانداردبودن کالاهای تولیدی، بارکد زیر علامت استاندارد روی کالا را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و تمام اطلاعات در رابطه با کالا در جواب پیامک اطلاع رسانی می‌شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار