معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت استان سمنان از تشکیل ۴۸۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان طی خرداد ماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۷۷۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸ 11 July 2021
 

 

به گزارش تابناک سمنان مهدی یحیایی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در خرداد ماه امسال با انجام بیش از ۵۲۰۰ مورد بازرسی که از واحد‌های صنفی توزیعی و خدماتی در استان انجام شده است بالغ بر ۴۸۰ فقره پرونده تخلف کشف شده است.

او تصریح کرد: این بازرسی‌ها به منظور رصد وضعیت بازار کالا و خدمات و به ویژه کالا‌های اولویت دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان سمنان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی رویه قیمت‌ها در قالب طرح‌های مختلف صورت گرفته است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اذعان داشت تخلفات کشف شده اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه، عدم ارائه فاکتور و عرضه، فروش و نگهداری کالای قاچاق و ... به ارزش ریالی ۹ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال کشف که جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

مهدی یحیایی اضافه کرد: همچنین در این مدت تعداد ۶۳۲ پرونده تخلف صنفی در تعزیرات حکومتی استان مورد بررسی قرار گرفته است که از این تعداد، ۲۴ پرونده برائت. ۶۰۸ پرونده نیز به پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

او تأکید کرد: هم استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی واحد‌های صنفی، مراتب را با شماره تلفن گویا ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار