مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: ۲ دوره مقدماتی و تکمیلی تئاتر درمانی برای توانخواهان ذهنی در سال گذشته برای تمامی مراکز روزانه و شبانه‌روزی برگزار شد.
کد خبر: ۹۷۸۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱ 13 July 2021

 

۲ دوره تئاتر درمانی برای توانخواهان استان سمنان برگزار شد

 

 

به گزارش تابناک سمنان علیرضا ایزدپور ابراز داشت: در ۳۴ مرکز توانخواهان استان، به منظور تقویت فعالیت‌های هنری توانخواهان، از جمله هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی و موسیقی درمانی، مربی در دوره‌های بلندمدت تربیت شده است و این مربی در مراکز آموزشی با آنان تمرین می‌کند.

وی افزود: محصولات هنری توانخواهان در قالب تئاتر، اجرای موسیقی و برپایی نمایشگاه صنایع دستی ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: خروجی این فعالیت‌ها، اعزام توانخواهان به جشنواره‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تئاتر معلولان و شرکت در نمایشگاه کشوری آثار نقاشی معلولان بود.

ایزدپور بیان کرد: تمام خدمات تصویب شده در دستورالعمل و حتی فراتر از آن مانند مستمری، خدمات بهداشتی و درمانی، ایاب و ذهاب، هزینه دانشجویی، اشتغال، بیمه، کمک هزینه معیشت، کمک هزینه وسایل کمک توانبخشی، کمک هزینه خدمات تخصصی مانند کار درمانی، گفتار درمانی و فیزیوتراپی در اختیار توانخواهان قرار می‌گیرد.

در استان سمنان ۲ هزار و ۸۰۷ توانخواه ذهنی وجود دارد که یکهزار و ۲۸۷ نفر زن و یکهزار و ۵۲۰ نفر مرد هستند.

۱۰ مرکز شبانه روزی، ۲۸ مرکز روزانه حرفه آموزی و کارگاه تولیدی حمایتی، چهار مرکز حرفه‌آموزی دخترانه و سه مرکز پسرانه در استان سمنان فعال است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار