مدیرکل هواشناسی استان سمنان با هشدار درباره خسارات احتمالی وزش باد شدید، گرد و خاک و رگبار تا شنبه آینده در این استان هشدار زرد اعلام کرد.
کد خبر: ۹۷۸۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳ 15 July 2021
 

 

به گزارش تابناک سمنان ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌های پیش یابی، فعالیت امواج ناپایدار و تغییرات فشاری در سطح زمین به عنوان شرایط جوی روز‌های آتی پیش‌بینی می‌شود.

او افزود: فعالیت این سامانه از عصر سه‌شنبه در استان سمنان پدیدار شده و نوع مخاطره آن وزش باد شدید و گرد و خاک و کاهش دید افقی، بارش پراکنده باران گاهی رگبار و رعدوبرق، تداوم تقریبی شرایط دمایی فعلی خواهد بود.

ایرج مصطفوی گفت: منطقه اثر این سامانه بارشی به صورت بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق در ارتفاعات و نواحی شمالی استان سمنان، به صورت وزش باد شدید و گرد و خاک در غالب نقاط استان و با شدت بیشتر در نیمه شرقی و نواحی جنوبی با جهت غالب شمالی تا شرقی است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان بیان کرد: اثر مخاطره این سامانه با احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها به دلیل بارش‌های رگباری و شرایط فصلی، احتمال خسارات ناشی از باد شدید همراه است.

او با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه شنبه آینده پایان می‌یابد، گفت: لایروبی جویها، آبرا‌ها و مسیلها، خودداری از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات تردد و توقف نکردن در زیر درختان خشک و کهنسال و ساختمان‌های در حال ساخت، پرهیز از روشن کردن آتش در مزارع و مراتع و جنگل‌ها و یا در صورت نیاز اطمینان از خاموش شدن کامل آن، مهمترین توصیه‌های هواشناسی استان سمنان تا شنبه آینده است.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار