بر اساس مطالعات جدید داروهای «رمدسیویر» و «هیدروکسی کلروکین» هیچ اثر ضدویروسی را در بیماران بستری مبتلا به کرونا نداشته‌اند.
کد خبر: ۹۷۸۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲ 16 July 2021

این 2 دارو هیچ تأثیری بر درمان کرونا ندارند!

 

به گزارش تابناک سمنان یک مطالعه توسط محققان بیمارستان دانشگاه اسلو در نروژ و همکارانشان روی ۱۸۱ بیمار بستری در ۲۳ بیمارستان در این کشور انجام شد. در این مطالعه بیماران داروهای «رمدسیویر»، «هیدروکسی کلروکین» و درمان استاندارد را دریافت کردند.

نتیجه این مطالعه جدید نشان داد که داروهای «رمدسیویر» و «هیدروکسی کلروکین» هیچ اثر ضدویروسی را در بیماران بستری مبتلا به کرونا در نروژ نداشته‌اند.

بر اساس گزارش The times of india هیدروکسی کلروکین برای بیماری مالاریا و رمدسیویر به عنوان یک داروی ضدویروسی شناخته می‌شوند اما در پاندمی برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا نیز تجویز شدند.

همچنین در این مطالعه بین گروه‌های درمانی مختلف از نظر نرخ مرگ در دوران بستری تفاوت معنی‌داری مشاهده نشد ضمن اینکه این دو دارو تاثیری هم روی درجه نارسایی تنفسی یا التهابی بیماران نداشتند.

در این مطالعه مشخص شد که هیچ یک از دو داروی رمدسیویر و هیدروکسی کلروکین در زمینه پاکسازی ویروسی در بیماران بستری مبتلا به کرونا تاثیری نداشته‌اند و تاثیری هم روی درجه نارسایی تنفسی یا التهابی بیماران ندارند؛ پیش از این نیز مطالعه سازمان جهانی بهداشت درباره این دو دارو نشان داده بود که تأثیری بر کاهش مرگ و میر بیماران نداشته‌اند.

گفتنی است پیش از این خبرگزاری تسنیم طی گزارشی بر اساس نتایج مطالعه سازمان جهانی بهداشت، از استفاده از داروی رمدسیویر در بیماران مبتلا به کرونا در ایران انتقاد کرده بود که در نهایت وزارت بهداشت در دی‌ ماه سال ۹۹ اعلام کرد: "با توجه به نسخه نهم راهنمای تشخیص و درمان بیماری کووید-۱۹ به‌‌طور کلی استفاده از داروهای ضد ویروسی از جمله رمدسیویر تنها در قالب مطالعه کارآزمایی بالینی و با ثبت دقیق اطلاعات است."

با این وجود در نسخه دهم مدیریت درمان بیماران کرونا که از سوی کمیته علمی کرونا در معاونت درمان وزارت بهداشت در خرداد ماه سال جاری منتشر شد، استفاده از داروی رمدسیویر در بیماران دچار درگیری ریوی و هیپوکسیک در اولین فرصت، مجاز اعلام شده است!

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار