رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار از اتمام پروژه ۲۰۰ هکتار نهال‌کاری در اراضی بیابانی منطقه کهک شهرستان گرمسار خبر داد.
کد خبر: ۹۷۹۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱ 17 July 2021
 

 

به گزارش تابناک سمنان  اسماعیل عرب معصومی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار در تشریح اقدامات صورت گرفته به منظور جلوگیری از بیابان‌زایی در شهرستان گرمسار اظهار کرد: ۲۱ هزارهکتار بیابان در شهرستان گرمسار وجود دارد که کانون‌های بحرانی نیز طبیعتاً در دل همین مناطق بیابانی شهرستانی واقع شده‌اند.

وی افزود: در سال‌های اخیر پروژه‌های مقابله با بیابان‌زایی از قبیل نهال‌کاری، مدیریت چرا، حفاظت و قرق در این شهرستان اجرا شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار بیان کرد: از زمانی که عملیات بیابان‌زدایی در شهرستان آغاز شد، تاکنون حدود ۱۰ هزار هکتار نهال‌کاری در اراضی بیابانی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد:۳ میلیارد تومان اعتبار در سال ۹۹ از محل صندوق توسعه ملی برای عملیات بیابان‌زدایی در قالب پروژه‌های نهال‌کاری به مساحت ۲۰۰ هکتار، به این شهرستان اختصاص یافت.

عرب معصومی با اشاره به اقدامات اداره منابع طبیعی شهرستان به منظور جلوگیری از بروز گرد و غبار در این شهرستان بیان کرد: با توجه به شرایط منطقه در حال حاضر گونه‌های بیابانی تاغ، قره داغ و آتریپلکس که مقاوم به خشکی هستند در پروژه بیابان‌زدایی شهرستان کشت می‌شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار