کدام هدف در آخرین سال‌های فوتبال؛
لیونل مسی، کاپیتان بارسا و تیم ملی آرژانتین، به تازگی با آلبی سلسته قهرمان کوپا آمه‌ریکا شده و بخت اول بردن توپ طلا است.
کد خبر: ۹۷۹۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹ 18 July 2021

به گزارش تابناک سمنان  لیونل مسی هنوز قرارداد خود را با بارسلونا تمدید نکرده است هر چند که به نظر می رسد که تنها امضای مسی و اعلام رسمی بارسلونا باقی مانده باشد.

قهرمان کوپا آمه‌ریکا به مدت 5 سال دیگر حضور خود در نوکمپ را تمدید خواهد کرد و به بارسلونا این امکان را می دهد تا با دانستن اینکه آینده بزرگترین بازیکن این باشگاه همچنان با پیراهن بلوگرانا رقم خواهد خورد، خیالش راحت باشد.

همچنین تمدید قرارداد این فرصت را به مسی می دهد که دستاوردهای افسانه ای خود را قبل از آویختن کفش ها یا انتقال به لیگ آمریکا افزایش دهد. اما چه چیزهایی برای دستیابی مسی باقی مانده است؟

 

 
 

جام جهانی و لیگ قهرمانان: اولویت‌ها

مسی هیچ چیز را بیشتر از قهرمانی در جام جهانی با آرژانتین و قهرمانی در چمپیونزلیگ به همراه بارسلونا نمی خواهد.

پیروزی در کوپا آمه‌ریکا فقط به طور موقت عطش او را برای کسب افتخار با پیراهن آلبی سلسته فرونشانده، اما اکنون او امکان قهرمانی در جام جهانی را بیش از هر زمان دیگری ممکن می داند. و اگر خوان لاپورتا، رییس بارسا، به قول خود برای ساختن تیمی رقابتی در وفا کند، شاید مسی بتواند با پیراهن بلوگرانا یک بار دیگر اروپا را نیز فتح کند.

 

تبدیل شدن به باسابقه‌ترین بازیکن بارسلونا

فصل آتی هجدهمین فصل لیونل مسی در بارسلونا خواهد بود و او تنها دو بازی دیگر تا رسیدن به رکورد 151 بازی ژاوی در چمپیونزلیگ با پیراهن بارسا فاصله دارد.

 

 

بردن بیشترین تعداد قهرمانی

مسی می خواهد قبل از بازنشستگی از فوتبال، از دوست صمیمی خود دنی آلوس پیشی بگیرد و به عنوان یک فوتبالیست بیشترین تعداد عناوین قهرمانی را کسب کند. این بازیکن برزیلی 44 عنوان قهرمانی  و مسی 38 عنوان قهرمانی دارد.

اگر فقط عناوین باشگاهی را در نظر بگیریم، مسی 35 عنوان قهرمانی باشگاهی دارد، تنها یک قهرمانی کمتر از رکورد رایان گیگز.

 

گل‌ها

اگر مسی بتواند به گلزنی با سرعت فعلی خود ادامه دهد، در کمترین زمان ممکن به رکورد 500 گل لیگ خواهد رسید. او در حال حاضر تنها 27 گل از این تعداد کمتر دارد. مسی همچنین فقط 33 گل دیگر لازم دارد تا به رکورد 800 گل در تمامی رقابت ها برسد.

 

 

افزایش فاصله با کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو تنها بازیکنی است که در طول زندگی حرفه ای خود توانسته به مسی نزدیک شود و هر دو تعداد چشمگیری توپ طلا را به دست آورده اند. مسی با شش توپ طلا از رونالدو که پنج توپ طلا دارد، پیش است و بعید است که مهاجم یوونتوس توپ طلای دیگری به دست آورد. هر چند مسی امسال می تواند برنده هفتمین توپ طلای خود شود.

این دو همچنین در مورد تعداد گل زده در چمپیونزلیگ نیز به یکدیگر نزدیک هستند، اگر چه مسی با 120 گل زده، 15 گل از کریستیانو رونالدو عقب است و برای شماره 10 سخت خواهد بود که این فاصله را برطرف کند.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار