کنعانی و مطهری؛ صدرنشین کریهای مجازی
باشگاه پرسپولیس روز گذشته اعلام کرد که بابت انتشار مطالبی علیه 2 بازیکنش از تعدادی استقلال شکایت می کند. اما ریشه و علت این مجادله های لفظی و مجازی سرخابی ها از کجاست؟
کد خبر: ۹۷۹۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸ 19 July 2021

به گزارش تابناک سمنان  باشگاه پرسپولیس روز گذشته با صدور اطلاعیه ای، اعلام کرد که از تعدادی استقلالی، شکایت و اعتراض خود را تقدیم فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی خواهد کرد. علت این امر نیز، مطالب انتشار یافته علیه محمدحسین کنعانی ‌زادگان و عیسی آل‌ کثیر اعلام شده است. پس از برگزاری شهرآورد تهران، ارسلان مطهری یک استوری را منتشر کرد که پاسخی به پست اینستاگرامی کنعانی زادگان پس از دربی برگشت دو تیم بود.
اما بد نیست نگاهی بندازیم به ریشه این اتفاقات و اینکه کری خوانی های بازیکنان دو تیم از کجا آغاز شده است. به نظر می رسد برای ریشه یابی این مسئله، باید به شهریور سال قبل بازگردیم. پس از اینکه استقلال موفق شد با شکست پرسپولیس راهی بازی فینال جام حذفی شود، آبی پوشان در دیدار پایانی مغلوب تراکتور شدند و جام قهرمانی را از دست دادند.


بلافاصله پس از پایان این بازی، چند بازیکن پرسپولیس از جمله مهدی شیری، محمدحسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل زاده، سیامک نعمتی با انتشار پست هایی در فضای مجازی و اینستاگرام خود، به شکست استقلال واکنش نشان دادند. در این میان، شجاع خلیل زاده توئیتی که وریا غفوری با مضمون "ما فقط یک تیم را شکست ندادیم بلکه یک قدرت را شکست دادیم" منتشر کرده بود را مورد حمله قرار داد. شیری نیز با تمسخر استقلالی ها، عنوان کرد که می توانند با جام قهرمانی عکس یادگاری بگیرند، کنعانی زادگان نیز با عبارت معروفی از یک آهنگ فان ترکی را با عکسی از جام قهرمانی لیگ نوزدهم را منتشر کرد و به شکست آبی ها طعنه زد.

 

 


پس از این اتفاقات، پرسپولیس راهی دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا شد و با نتیجه 2 بر یک مغلوب اولسان هیوندای شد. با سوت پایان آن بازی نیز، چند بازیکن استقلال به شکست سرخپوشان واکنش نشان دادند. ارسلان مطهری یک استوری با کلمه "اصالت..." در اینستاگرامش منتشر کرد. هروویه میلیچ و سیداحمد موسوی نیز همین کار را انجام دادند. نکته جالب توجه اینکه فرهاد مجیدی نیز که در آن مقطع هدایت آبی ها را برعهده نداشت، عکسی از قهرمانی در آسیا با لباس العین را منتشر کرد.


البته استوری های بازیکنان استقلال پس از دقایقی پاک شد و گفته می شد از طرف محمود فکری و مدیریت باشگاه به آنها دستور داده شده استوری های خود را حذف کنند. اما چند روز بعد ارسلان مطهری عکس جالب توجهی را از تمرین آبی پوشان منتشر کرد. او در این تصویر در حال یک پرش بزرگ به آسمان است که با دست در حال زدن توپی است که روی هواست. خیلی ها این عکس و استوری ارسلان را، کنایه او به خطای هند پنالتی مهدی شیری در فینال لیگ قهرمانان آسیا تعبیر کردند.


پس از پایان دیدار رفت دو تیم در لیگ بیستم که با گل لحظات پایانی قایدی، با نتیجه 2 – 2 به پایان رسید، ارسلان مطهری در گفتگو با خبرنگار برنامه فوتبال برتر، از کلمه "پیروزی" به جای "پرسپولیس" برای خطاب قرار دادن رقیب خود استفاده کند. پیروزی اسم سابق پرسپولیسی هاست که مدتی است نام رسمی باشگاه خود را تغییر داده اند. صحبت های مطهری با واکنش مجازی کنعانی زادگان همراه شد. او در حالیکه عکسی از خودش در دربی را منتشر کرده که به نوعی کنعانی را در موضع قدرت و مطهری که روی زمین افتاده را در موضع ضعف به مخاطب القا می کند، نوشت که همه بازیکنان تمام توانشان را برای اسم بزرگ پرسپولیس می گذارند. اسمی که به خاری در چشم رقبا تبدیل شده که فقط می توانند نامش را تغییر دهند.


در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، استقلال در بازی سوم خود با نتیجه 4 بر 3 مغلوب الدحیل شد. دقایقی پس از این بازی، محمدحسین کنعانی زادگان یک استوری با عبارت "شب بخیر" و یک ایموجی خنده را در اینستاگرامش منتشر کرد که پس از دقایقی پاک شد. مشخصا این استوری در واکنش به شکست استقلال و اینکه 3 گل بازی را مایکل اولونگا به ثمر رسانده بود منتشر شد.


علاوه بر این، با پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، اعلام شد که در مراحل حذفی از فناوری کمک داور ویدیویی استفاده می شود. کنعانی زادگان با انتشار یک استوری به استقلالی ها کنایه زد. او عکسی را از اتاق وار به اشتراک گذاشت و نوشت: "دوستان اینجا گیمنت نیست و اتاق VAR. ابرومونو نبرید از نزدیک دیدینش".


اما با برگزاری دیدار برگشت شهرآورد تهران، درگیری های مجازی دو تیم به اوج خود رسید. اولین استارت این حواشی از درون زمین زده شد. جایی که عیسی آل کثیر پس از گلزنی به آبی پوشان، شادی های گل نامتعارفی را انجام داد. خوشحالی گل آل کثیر به صورتی بود که حتی باعث شد آبی ها از او به کمیته انضباطی شکایت کنند که البته این شکایت راه به جایی نبرد. در پایان بازی نیز درگیری های فیزیکی شدیدی میان بازیکنان دو تیم رخ داد که حتی منجر به اخراج فرشاد فرجی نیز گردید.

 

 


پس از پایان بازی، سیلی از پست و استوری های بازیکنان پرسپولیس بود که خطاب به ارسلان مطهری منتشر شد. قبل از دربی برگشت، استقلال در لیگ قهرمانان آسیا به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شد که ارسلان مطهری یک استوری از رختکن تیم منتشر کرد. او در این استوری جالب توجه، گروه دشوار آبی پوشان که به عنوان گروه مرگ تشبیه شده بود را به نوعی برای استقلالی ها آسان قلمداد کرده بود. اما همین استوری که هیچ ارتباطی با پرسپولیس نداشت، دستمایه تمسخر مطهری از سوی سرخپوشان قرار گرفت تا سرخپوشان انتقام استوری های مطهری در گذشته و به کار بردن کلمه پیروزی را از او بگیرند. ضمن اینکه مهدی قایدی در توئیتر خود از اینکه در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با پرسپولیس روبرو نشده اند، اعلام کرد که سرخپوشان از دست استقلالی ها قسر در رفته اند.

 


سیامک نعمتی، فرشاد فرجی، سعید آقایی، میلاد سرلک و علی شجاعی بازیکنانی بودند که با انتشار یک عکس دست جمعی در اتوبوس تیم، حرکت ارسلان مطهری را مورد تمسخر قرار دادند. محمدحسین کنعانی زادگان نیز فیلمی از شادی بازیکنان پرسپولیس را در رختکن تیم منتشر کرد و با عبارت "گیتارو با خودت نبر میخوام برقصم" ارسلان مطهری را هدف قرار داد. علی شجاعی و سعید آقایی نیز به توئیت قایدی اشاره کرده و با بازیکن آبی ها به شوخی پرداختند.


اما این پایان تمامی حواشی مجازی سرخابی های پایتخت نبود. در جریان پیروزی پرسپولیس در دیدار سوپرجام مقابل تراکتور، ویدیویی از عیسی آل کثیر منتشر شد که در آن با تغییر چهره خود به شکلی فان، با گیتار ارسلان مطهری شوخی کرده و برای بازیکن استقلال کری می خواند. چند روز قبل از دربی حذفی نیز کلیپی از محمدحسین کنعانی زادگان پخش شد که در آن کلمات زشتی را نسبت به هواداران استقلال به کار می برد که همین مسئله باعث افزایش تنش ها پیش از شهرآورد تهران شد.

 


با برگزاری دربی جام حذفی و پیروزی استقلال، حرکت متقابل آبی ها شروع شد. ارسلان با گیتاری که توسط کنعانی زادگان و آل کثیر مورد تمسخر قرار گرفته بود، وارد جشن پس از بازی شد. فرشید اسماعیلی هم پس از گل کردن پنالتی اش و هم پس از پایان بازی، به همراه فرزاد مجیدی و محمدحسین مرادمند شادی بعد از گل عیسی آل کثیر را تکرار کردند.


جنجالی ترین بحث نیز به استوری مطهری برمیگردد که پس از دقایقی پاک شد ولی او مجددا آن را صبح امروز منتشر کرد. او همان عبارت "گیتارو با خودت نبر میخوام برقصم" که کنعانی زادگان به کار برده بود را با لحنی تحقیر آمیز منتشر کرد. مسئله ای که باعث شد دیروز باشگاه پرسپولیس بدون نام بردن شخص خاصی، اعلام کند از تعدادی استقلال شکایت کرده است. هر چند مطهری پس از چند دقیقه آن استوری را پاک کرد ولی این بازیکن صبح امروز دوباره اقدام به انتشار این عکس از کنعانی زادگان کرد تا حواشی پیرامون دو تیم همچنان بالا باشد.


این تمام ماجرای درگیری ها و کری خوانی بازیکنان استقلال و پرسپولیس در فضای مجازی، طی یکسال اخیر بود. درگیری های لفظی که باعث تشدید تنش میان هواداران دو تیم نیز شده است.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار