فرماندار شاهرود:
جلالی گفت: توزیع عادلانه بودجه به خصوص بودجه ملی به مناطق استانی و شهرستانی نیازمند وجود داده‌های درست از هر منطقه است.
کد خبر: ۹۸۰۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳ 20 July 2021

 

به گزارش تابناک سمنان  ابوطالب جلالی فرماندار شاهرود گفت: ۹۰ درصد بودجه تخصیصی منابع در کشور توسط وزارت خانه‌ها و سازمان‌های مستقر در سطح ملی و ۱۰ درصد دیگر در سطح استانی توزیع می‌شود و این بزرگ‌ترین عیب نظام توزیع بودجه کشور در طی چند دهه گذشته محسوب می‌شود.

او  با اشاره به این که بخش زیادی از اعتبار‌های استان‌ها و شهرستان‌ها به صورت ملی توزیع شده و برای دریافت آن هم باید چانه زنی شود گفت: این چانه زنی باید منتفی شود.

جلالی ادامه داد: در چند سال گذشته توزیع اعتبارات در کشور می‌توانست بهتر انجام شود و بخش زیادی از منابع به صورت ملی و متمرکز در قالب ردیف‌های اعتبار ملی توزیع می‌شود.

او  با اشاره به اینکه در حوزه استانی و شهرستانی، مدیران باید پیگیر منابع باشند، تصریح کرد: در این مدت به اصطلاح نظام "چانه زنی" برای دریافت بودجه انجام می‌شود به طوری که بودجه‌های با سقف بالا در سطح ملی نگه داشته و با تشخیص مسئولان ارشد در مرکز توزیع می‌شود و این عدد در قیاس با منابعی که در شهرستان توزیع می‌شود ۹۰ به ۱۰ درصد است.

فرماندار شاهرود با اشاره به اینکه امسال سهم توزیع بودجه از ۹۰ درصد به ۸۵ درصد کاهش یافته است، افزود: هنوز هم فاصله زیادی در توزیع منابع در سطح ملی و استانی وجود دارد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار