واکسیناسیون زیر 60 سال از هفته آتی
رئیس علوم پزشکی سمنان و دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس هشدار داد: برپایی هر مراسم عروسی در ایام خجسته پیش رو می‌تواند چندین مراسم عزا را به دنبال داشته باشد.
کد خبر: ۹۸۰۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰ 20 July 2021

هر مراسم عروسی می‌تواند آبستن چندین عزا باشد!

عکس تزئینی ست

 

 

به گزارش تابناک سمنان دکتر نوید دانایی  با اشاره به در پیش بودن ایام عید قربان و غدیر اظهار کرد: شنیده‌ها حکایت از این دارد که برخی از شهروندان برای برپایی مراسم عروسی در این ایام خجسته برنامه‌ریزی کردند این در حالی است که شرایط ویژه کروناویروس و خطر موج پنجم آن می‌تواند زمینه انتقال بیماری و ابتلای شهروندان را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به قدرت بالای انتقال گونه‌های جهش‌یافته این ویروس تصریح کرد: برپایی مراسم عروسی و هر گونه اجتماع و دورهمی می‌تواند به ابتلای افراد زیادی بی‌انجامد لذا هر مراسم ازدواج و یا دورهمی بزرگ می‌تواند به چندین عزا در آینده ختم شود.

رئیس علوم پزشکی سمنان توصیه کرد: مردم مراسم ازدواج و دورهمی‌های خود را به چند ماه آینده که جمعیت بیشتری از استان واکسیناسیون خواهد شد، موکول کنند.

دکتر دانایی با اشاره به وقوع پیک پنجم این بیماری همه‌گیر در استان از روند صعودی موارد بستری و ابتلا در جمعیت تحت‌پوشش علوم پزشکی سمنان خبر داد و خاطرنشان کرد: تنها در شبانه‌روز گذشته 144 بیمار مثبت جدید به صورت سرپایی در مراکز درمانی و بیمارستانی وابسته به این دانشگاه شناسایی شدند. ضمن اینکه در 48ساعت اخیر نیز 31 مبتلای جدید در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

 دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس با اشاره به افزایش واکسیناسیون در استان از شهروندان استان خواست در کنار واکسیناسیون همچنان با حساسیت بالا به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از هرگونه سفر و دورهمی و...توجه جدی داشته باشند تا از این شرایط نیز بتوانیم عبور کنیم.

وی از افزایش روند واکسیناسیون در استان با تزریق قریب 7000دوز در 48 ساعت گذشته خبر داد و گفت: تنها در 24 ساعت گذشته 3500 دوز واکسن به جامعه هدف در مجموعه علوم پزشکی سمنان تزریق شده است ضمن اینکه در 24 ساعت قبل از آن نیز 3300دوز دیگر در مراکز منتخب و مراکز واکسیناسیون این دانشگاه تزریق شده است.

رئیس علوم پزشکی سمنان با اشاره به تحویل محموله‌های جدید واکسن به علوم پزشکی استان گفت: با تحویل محموله‌های جدید تلاش می‌شود تا هفته آینده واکسیناسیون 60 تا 70 ساله‌ها در استان به پایان برسد.
وی از تلاش برای حفظ سرعت بالای واکسیناسیون در استان خبر داد و افزود: در صورت تحویل محموله‌های جدید از هفته آتی با اتمام واکسیناسیون افراد بالای 60 سال برای واکسیناسیون دیگر گروه های سنی در استان برنامه‌ریزی می‌شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار