کد خبر: ۹۸۰۳۶۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰ 22 July 2021

به گزارش تابناک سمنان  تعدادی از کاربران و فعالان حوزه فضای مجازی برای مخالفت با طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» کارزار تشکیل دادند و با ارسال نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار جلوگیری از تصویب و اجرای آن شده‌اند. این افراد باور دارند که با اجرا این طرح اختلالات جدی در پهنای باند بسیاری از پلتفرم‌های کاربردی کشور نظیر اینستاگرام و واتساپ رخ خواهد داد.

کاربران بسیاری که از فضای مجازی استفاده می‌کنند با نوشتن نامه به محمدباقر قالیباف، مخالفت خود را به رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کردند و درخواست کردند که مجلس برای تصویب آن تلاش نکند چرا که موانع زیادی برای کسب و کارها ایجاد خواهد شد.

در متن این نامه تاکید بسیاری به اجرای این مصوبه شده که باعث اختلال جدی در پهنای باند بسیاری از شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام و واتساپ خواهد شد. در بخش دیگری از نامه گفته شده که در چنین وضعیت اقتصادی، نباید مردم را تحت فشار قرار داد و از موهبت‌های فناوری‌های نوین محروم کرد. اعلام شده که در دوران گذشته با محدودسازی پلتفرم‌های گوناگون باعث تجریباتی شده که کسب و کارهای خرد و کلان از این اتفاقات متضرر شده‌اند. متن این نامه به شرح زیر است:

 

 

جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام

مدتی پیش طرحی موسوم به «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» برای بررسی در مجلس شورای اسلامی مطرح شد که به عقیده اکثر کارشناسان و متخصصان از جمله سازمان نظام صنفی رایانه‌ای بسیاری از حقوق کاربران را زیر پا گذاشته و خدمات بسیاری را در فضای مجازی محدود خواهد کرد. طرحی که اجرای آن با توجه به عدم امکان برقراری ارتباط با مدیران شبکه‌های ارتباطی و اجتماعی خارجی به خاطر تحریم‌ها منجر به فیلترینگ یا ایجاد اختلال جدی در پهنای باند بسیاری از پلتفرم‌های کاربردی بین‌المللی از جمله اینستاگرام و واتساپ خواهد شد. این مشکلات جدید در کنار فیلترینگ قبلی پلتفرم‌های جهانی کاربردی نظیر فیسبوک، توییتر، یوتیوب و تلگرام و سرعت پایین اینترنت بین‌المللی دردهای بیشتری را به بدنه مردم وارد خواهد کرد و در این شرایط سخت اقتصادی، مردم را از مواهب این فناوری‌های نوین محروم خواهد کرد.

تجربیات محدودکننده و سیاست‌های اشتباه قبلی از جمله فیلترینگ ناموفق تلگرام و کلاب‌هاوس، و شکست خوردن پروژه‌های قبلی با هزینه های گزاف نظیر پیام‌رسان‌های ملی، موتور جستجوی ملی، سیستم عامل ملی و...، بارها نشان داده پیش‌بینی‌ها و توصیه‌های متخصصان دلسوز چقدر درست بوده است. ما امضاکنندگان این کارزار، مخالفت خود را با طرح آسیب‌زننده و غیرکارشناسی «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» اعلام می‌نماییم و از شما خواهشمندیم جهت رعایت حقوق مردم ایران و کمک به معیشت آن‌ها، بیش از این موانع جدیدی برای کسب‌و‌کارهای خرد و کلان ایجاد ننمایید.

 

با تشکر

 

 

در پایان باید بگوییم که این کارزار اینترنتی با هشتک رسمی #صیانت_از_حقوق_کاربران از تاریخ 15 تیر ماه آغاز به کار شده و تا به الان که این خبر نوسته می‌شود 6 هزار کاربر به آن پیوسته‌اند. همچنین از زمان مطرح شدن این طرح و مصوبه‌‌های آن، بسیاری از فعالان فضای مجازی و حتی مسئولان بالارده دولتی همچون وزیر ارتباطات نسبت به مفاد این طرح انتقاد کرده و آن را مانعی برای توسعه کسب و کارها دانسته‌اند.

به نظر شما آیا مجلس انقلابی شورای اسلامی ایران این مصوبه را به قانون تبدیل خواهد کرد یا اینکه با مخالفت‌ها کنار آمده و در صحن مجلس این طرح رد خواهد شد؟

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
خوبه نظراتو بستید..... اگر مردید نظراتو باز کنیددد......

حیف حیف حیف
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار