عباس رستمی خبرداد؛
تابناک سمنان: عباس رستمی مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: ۳۵۱ فقره نمونه از محصولات واحد‌های تولیدی استان به منظور بررسی انطباق با استاندارد‌ها از ابتدای فروردین تا پایان خرداد امسال نمونه گیری شده است.
کد خبر: ۹۸۰۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱ 23 July 2021

اداره استاندارد خوزستان | خوزستان خبر

 

مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: ۲۳۰ کالای نمونه برداری شده واحدهای تولیدی استان سمنان در بهار امسال از سوی آزمایشگاه‌های همکار در دست آزمون هستند.

وی اضافه کرد: از مجموع نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی استان برای بررسی انطباق با استاندارد، ۵۵ فقره از تعداد نمونه برداری ها نامنطبق بوده است .

عباس رستمی تصریح کرد: ۸۴۸ فقره مراجعه برای نمونه برداری کالای تولیدی در صنایع استان از ابتدای فروردین تا پایان خرداد امسال برای تطبیق با استاندارد انجام شد.

رستمی ادامه داد: اگر تطبیق محصولات با استانداردهای تعیین شده دارای نقص باشد به واحد تولیدکننده برای رفع نواقص اخطار داده می شود و در صورت بی توجهی به رفع نواقص، پروانه کاربرد نشان استاندارد برای کالای مربوط ابطال خواهد شد.

وی ادامه داد: برای صحبت در مورد اخطار و ابطال پروانه استاندارد کالا فعلا نمی توان آماری ارائه کرد، چرا که هر نمونه برداری برای آزمون ارسال می‌شود و باید منتظر نتایج سنجش دوباره نمونه بود.

مدیرکل استاندارد استان سمنان همچنین افزود: کالاهای تولیدی در صنایع استان سمنان از سوی کارشناسان اداره کل استاندارد و آزمایشگاه های همکار برای تطبیق با استانداردهای تعیین شده مورد بررسی یا آزمون قرار می گیرند و کالاهای نمونه برداری شده از محصولات مختلف مانند محصولات غذایی، الکترونیک، شیمیایی و بهداشتی، سلولزی و لوازم خانگی است.

وی با بیان اینکه استاندارد، تضمین ایمنی و کیفیت کالاها و خدمات است از شهروندان خواست پیش از خرید محصولات از وجود نشان استاندارد در آنها اطمینان حاصل کنند.
هموطنان می‌توانند برای اطمینان از استاندارد بودن کالاهای تولیدی، کد زیر علامت استاندارد روی کالا را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند وتمام اطلاعات در رابطه با کالا را از طریق پیامک دریافت کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار