تکرار یک اتفاق قابل انتظار؛
حملات برخی کاربران ایرانی به صفحه بازیکنان تیم ملی لهستان در رسانه های خارجی نیز مورد پوشش قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۸۱۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱ 26 July 2021

به گزارش  تابناک سمنان دیدار والیبال دو تیم ایران و لهستان در سال های اخیر از حساسیت خاصی برخوردار بوده و معمولا نیز جنجالی شده است. اطهارنظر عجیب کوبیاک پیش از دیدار دیروز دو تیم بر آتش اختلافات دامن زد و البته در نهایت این شاگردان آلکنو بودند که موفق به کسب پیروزی در این دیدار حیثیتی شدند.

 

حالا سایت اسپورت لهستان در گزارشی به حواشی عجیب بعد از این مسابقه به خصوص در فضای مجازی پرداخته است. در این گزارش آمده است؛ "بازی های المپیک توکیو 2020 برای بازیکنان تیم ملی والیبال لهستان بسیار تلخ شروع شد. اگرچه ابتدا به نظر می رسید تیم لهستان در دیدار برابر ایران از شانس بیشتری برای کسب پیروزی برخوردار است، اما در نهایت این  نماینده آسیا بود که در دیداری نفس گیر و کسب برتری 2-3 موفق به غلبه بر لهستان در نخستین دیدار مرحله گروهی شد.

 

 

 

اما پس از این دیدار برخی از هواداران تیم ملی ایران به شکل تندی و عجیبی به بازیکنان والیبال لهستان حمله کردند و از کلمات تند و زشتی در مورد بازیکنان لهستان و خانواده های آنها در شبکه های اجتماعی استفاده کردند.

 

اگرچه این تیم ملی لهستان بود که بازی را بهتر آغاز کرده و در ست اول نیز به پیروزی دست یافت، اما در ادامه بازیکنان ایران موفق به تغییر روند مسابقه شده و در نهایت در ست پایانی و در دقایقی نزدیک و پرهیجان، در ست پنجم به برتری دست یافتند.

 

اگرچه بازیکنان تیم والیبال لهستان پس از بازی ناامیدی خود را از این شکست پنهان نکرده و خیلی ناراحت بودند، اما مدعی شدند که این تازه آغاز مسابقات بوده و هیچ دلیلی برای ناامیدی وجود ندارد. اگرچه این دیدار برای ایران این پیروزی بسیار مهم بود، اما متأسفانه برخی کاربران این کشور در شبکه های اجتماعی رفتار زشتی از خود نشان داده و به بازیکنان لهستان توهین کردند و صفحات بازیکنان لهستان به خصوص کوبیاک مملو از نظرات تند کاربران ایرانی بود.

 

البته گرچه به نظر می رسد اظهارات غیرحرفه ای کوبیاک پیش از مسابقه نیز مزید بر علت شد، اما به هر حال در سال های اخیر بارها شاهد بروز چنین رفتاری از برخی کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی بوده ایم. کوبیاک پیش از شروع بازی مدعی شد ایران حریف قدری برای لهستان نیست و البته در نهایت از کنار زمین شاهد برتری درخشان بازیکنان ایران در این مسابقه بود.

 

 

البته این سبک کری خوانی تنها مختص به کاربران عادی شبکه های اجتماعی نبود و حتی رامین رضاییان، بازیکن تیم ملی فوتبال ایران نیز اینگونه به مصاحبه کوبیاک قبل از این دیدار واکنش نشان داد.

 

البته متاسفانه این امر مسبوق به سابقه بوده و در سال های اخیر بارها اتفاق افتاده است. هم در رشته والیبال شاهد حملات تند برخی کاربران به بازیکنان لهستان، ایتالیا و ... دیگر رقبای ایران بوده ایم و در فوتبال نیز از دیمیتری پایت تا کافو و حتی مجری برگزاری مراسم قرعه کشی جام جهانی نیز از این حملات در امان نمانده اند.

 

این در حالیست که برخی شاید توقع داشتند بازیکنان تیم ملی ایران بعد از کسب پیروزی در این دیدار مهم شادی اغراق آمیزی داشته و به نوعی پاسخ اظهارات کوبیاک را بدهند، اما این اتفاق رخ نداد و ستاره های ایران با ارائه رفتاری حرفه ای به این پیروزی واکنش نشان دادند؛ رفتاری که ای کاش روزی سرمشق برخی کاربران شبکه های اجتماعی نیز قرار بگیرد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار