به دنبال رونمایی از کنسول دستی سوئیچ OLED در اوایل ماه جاری، ولو (Valve) از رایانه‌ی شخصی دستی خود با نام استیم دک (Steam Deck) پرده برداری کرد و از آن زمان مقایسه‌ی این دو کنسول سوژه‌ی بسیاری از طرفداران شده است.
کد خبر: ۹۸۱۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵ 26 July 2021
Steam Deck

 

به گزارش تابناک سمنان همان‌طور که می‌دانید به دلیل شباهت های زیاد طراحی استیم دک به کنسول دستی نینتندو سوییچ، مقایسه‌های زیادی بین این دو انجام می‌شود، اکنون برخی از اعضای تیم ولو نظرات خود را در این مورد به اشتراک گذاشته‌اند.

گرگ کومر (Greg Coomer)، طراح محصولات ولو، طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت IGN تکرار کرد که استیم دک در حال تعقیب بازاریست که از قبل به کتابخانه‌ی فروشگاه استیم (Steam) متصل شده است. او در این باره ادامه داد:

 ما سعی کردیم تمام تصمیمات در مورد استیم دک را طوری بگیریم که این دستگاه، مخاطبان و مشتریانی را که قبلاً اوقات خوبی در تعامل با بازی‌های موجود در سیستم عامل ما تجربه کردند، هدف قرار دهد. ما در نتیجه‌ی تصمیمات خود، با دستگاهی روبرو شدیم که برخی ویژگی‌ها را با نینتندو سوییچ به اشتراک می‌گذارد، اما این محصول صرفا بخشی از چگونگی پیشبرد روند طراحی ما است.

استیم دک

پیر لوپ گریفاس (Pierre-Loup Griffais)، برنامه نویس ولو، تاکید کرد که از ابتدا، تمرکز بر افزایش تعامل بازی‌بازان با کتابخانه‌ی فروشگاه استیم بود. همچنین گیب نیول (Gabe Newell)، بنیانگذار ولو، معتقد است که کاربران به محض دست گرفتن استیم دک، خواهند فهمید که آیا این کنسول برای آن‌ها مناسب است یا با نینتندو سوییچ راحت‌تر هستند، او در این باره گفت:

من فکر می‌کنم نینتندو با توجه به محتوایی که دارد، در هدف قرار دادن مخاطبان خود کار بسیار خوبی را انجام می‌دهد و این رویکرد با ما متفاوت است. مثلا وقتی که استیم دک را در دست خود میگیرید، می‌فهمید که ارگونومی آن برای کسی که عادت دارد با کنترلرهای گران قیمت بازی کند، بهتر و سازگارتر هست؛ زیرا از سوئیچ حجیم‌تر و بزرگ‌تر است. اگر حق با ما باشد، این معامله برای مخاطبانی که هدف قرار داده‌ایم مناسب است.

بگذارید این گونه بگویم، اگر شما یک گیمر هستید و یک نینتندو سوییچ را در دست خود بگیرید و پس از آن یک استیم دک را به دست بگیرید، طی ده ثانیه خواهید فهمید که کدام یک برای شما مناسب است.

استیم دک در آذر ماه ۱۴۰۰ (دسامبر ۲۰۲۱) برای اولین بار در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. در صورت تمایل می‌توانید برای مقایسه‌ی عملکرد این کنسول با نینتندو سوییچ و کنسول‌های نسل نهم به این نشانی مراجعه کنید.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: گیمفا

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار