رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان از کشف ۵۷۰ کیلوگرم چوب تاغ قاچاق به ارزش ۲۱ میلیون ریال در محور مواصلاتی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۸۱۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵ 26 July 2021

کشف نیم تن چوب تاغ قاچاق در دامغان

 

به گزارش تابناک سمنان علی‌اکبر عباسی‌راد رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان اظهار ;کرد: مأموران کلانتری ۱۷ دیباج شهرستان دامغان حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه خودروی نیسان حامل بار چوب مشغول شده و آن را متوقف می‌کنند.

وی ادامه داد: پلیس پس از بررسی‌های اولیه موفق به کشف ۵۷۰ کیلوگرم چوب تاغ قاچاق از این خودرو شد.  

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان، ارزش ریالی این محموله را برابر نظر کارشناسان امر بالغ بر ۲۱ میلیون ریال اعلام و خاطرنشان کرد: فرد متخلف به همراه پرونده تکمیلی به مرجع ذیصلاح معرفی شد.

عباسی راد با بیان اینکه قطع و تخریب پوشش گیاهی بخصوص درختان تاغ به تاراج بردن منابع ملی کشور است افزود: قطع این درختچه‌ای کویری تبعات زیست محیطی زیادی در پی دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان به نقش مهم مردم در حفاظت از منابع طبیعی و اراضی جنگلی اشاره کرد و از شهروندان دامغانی خواست در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب مراتب را سریعاً به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

عمده تاغ های مناطق جنوبی استان سمنان و از جمله شهرستان دامغان، جنگل ها و تاغزارهای دست کاشتی هستند که با هدف جلوگیری از پیشروی کویر در مناطق حاشیه جنوبی استان سمنان از سوی منابع طبیعی در چند دهه اخیر کشت شدند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار