رئیس بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان پیش‌بینی کرد: برنج خارجی و خرما طی هفته‌های آتی با افزایش قیمت روبرو شوند.
کد خبر: ۹۸۱۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲ 27 July 2021
 

 

به گزارش تابناک سمنان سیدمهدی برهانی رئیس بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان اظهار کرد: در حال حاضر قیمت انواع برنج ایرانی و خارجی و انواع حبوبات در بازار استان با ثبات روبرو است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می شود به دلیل پایان برداشت فصل خرما و همچنین ممنوعیت واردات برنج خارجی، با افزایش قیمت برنج خارجی و خرما روبرو باشیم.

رئیس اتاق بازرسی و نظارت اصناف استان با اشاره به افزایش قیمت در برخی کالاها در تابستان جاری افزود: در اواخر تیر ماه افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی مجدد محصولات شوینده و بهداشتی اعمال شده است.

وی با اشاره به کمبود روغن در ماه‌های گذشته از تامین روغن مورد نیاز در کشور و استان خبر داد و گفت: در حال حاضر روغن جامد و مایع به وفور در بازار وجود داشته و مشکلی از بابت تامین نیازهای این بخش وجود ندارد.

برهانی از عدم صرفه در عرضه برخی کالاها نظیر مرغ و تخم‌مرغ به قیمت مصوب دولتی خبر داد و اظهار کرد: نیاز است تا ساماندهی ویژه ای در بحث بازار گوشت گوساله به دلیل کاهش عرضه و نهاده‌های دامی و همچنین بازار مرغ و تخم‌مرغ به دلیل عدم صرفه عرضه با قیمت مصوب برای تولیدکننده، در دستور کار قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرسی و نظارت اصناف استان ادامه داد: در حال حاضر گوشت مرغ در استان با قیمت ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان عرضه می شود و کمبودی وجود ندارد اما نیاز است با توجه به نزدیکی ماه محرم و افزایش تقاضا، تمهیدات لازم اتخاذ گردد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر گوشت قرمز نیز در بازازهای این استان با قیمت ۱۳۰ هزار تومان در حال توزیع است .البته اتحادیه برای افزایش قیمت درخواستی داشته است.

وی با اشاره به کمبود سیمان در بازار اظهار کرد: قیمت سیمان با توجه به کمبود بوجود آمده سراسری و قیمت‌گذاری در بورس، قطع برق واحدهای صنعتی و دلالال این حوزه، به پاکتی ۶۹ هزار تومان افزایش یافته است.

برهانی همچنین از توزیع شکر با نرخ‌مصوب قبلی با همکاری اتحادیه خبر داد و گفت: سهمیه شکر نیز به دلیل عدم‌تخصیص سهمیه کشوری، در حال حاضر به قیمت آزاد به کیلویی ۱۵ هزار تومان در دسترس است.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار