در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۱۱ میلیون و ۴۰۷ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از ۳۳ هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۵۲۰۵ تن از ایشان وخیم است.
کد خبر: ۹۸۱۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰ 28 July 2021

تاکنون ۸ میلیون و ۸۴۸ هزار و ۹۳۶ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۲ میلیون و ۵۵۸ هزار و ۸۰۲ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۱ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۷۳۸ دوز رسیده است. عددی که حکایت از تزریق ۴۳۶ هزار و ۷۲۹ دوز واکسن در شبانه روز اخیر در کشورمان دارد که رکورد واکسیناسیون در کشورمان است.

 
به گزارش تابناک سمنان بر پایه اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۳۳ هزار و ۸۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده که از این بیماران، ۳۶۹۴ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۳ میلیون و ۷۹۲ هزار و ۱۴ تن رسید.

در ۲۴ ساعت اخیر، ۳۰۳ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان‌باختگان این بیماری در کشورمان به ۸۹ هزار و ۷۸۲ تن رسیده است و تا به امروز نیز خوشبختانه ۳ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۱۶۳ تن بهبود یافته‌اند.

همچنین ۵۲۰۵ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند و تاکنون هم ۲۵ میلیون و ۷۳۱ هزار و ۹۴۰ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۲۳۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۷ شهر در وضعیت نارنجی و ۹۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» ۲.۶ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۷.۴ درصد، در حالی که میانگین نرخ مرگ در جهان ۲.۳ درصد است و همچنان وضعیتی به مراتب بهتر از کشورمان را نشان می‌دهد.
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تابناک
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار