مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: کاهش نسبی دمای هوای این استان بین چهار تا هشت درجه سانتی‌گراد از امروز چهارشنبه تا پایان هفته و اواسط هفته آینده پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۹۸۱۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷ 28 July 2021
 
استان سمنان خنک‌تر می‌شود

 

 

به گزارش تابناک سمنان ایرج مصطفوی ابراز داشت: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌های پیش‌یابی، ورود سامانه بارشی و تغییرات فشاری بر سطح زمین پیش‌بینی می‌شود و تا عصر شنبه ۹ مرداد ادامه دارد.

وی افزود: بارش باران، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و گرد و خاک و کاهش دید افقی و احتمال تگرگ در نقاط مستعد، طی روزهای آینده در برخی نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: دربرخی نقاط به ویژه در ارتفاعات و نواحی شمالی بارش باران و رگبار و گاهش رعد و برق و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود و طی روزهای آینده به تدریج بر گستره بارش‌ها افزوده می‌شود.

مصطفوی بیان کرد: وزش باد شدید و گرد و خاک در غالب نقاط و با شدت بیشتر در نیمه شرقی و نواحی جنوبی استان به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب با جهت غالب شمالی تا شرقی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها به دلیل بارش‌های رگباری و شرایط فصلی و احتمال خسارت ناشی از باد دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: به منظور کاهش خسارت ها و جلوگیری از سیلاب، لایروبی جوی‌ها، آب‌راه‌ها و مسیل‌ها،خودداری از تردد وتوقف در زیر درختان خشک و کهن‌سال و ساختمان‌های درحال ساخت و احتیاط در تردد از محورهای استان توصیه می‌شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار