رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود:
رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه منطقه حفاظت‌شده ابر به لحاظ چرای دام تحت نظارت و کنترل قرار دارد، گفت: چهار مورد پرونده چرای غیرمجاز دام در شاهرود تشکیل‌شده است.
کد خبر: ۹۸۱۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵ 28 July 2021

۴ مورد پرونده چرای غیرمجاز دام در شاهرود تشکیل شد

 

به گزارش تابناک سمنان محمدرضا کشاورزیان  ضمن بیان اینکه طی چهارماهه سال جاری چهار مورد پرونده چرای غیرمجاز دام در شاهرود تشکیل‌شده است، ابراز داشت: منطقه حفاظت‌شده ابر تحت نظارت و کنترل به لحاظ چرای دام قرار دارد و با هرگونه موارد غیرقانونی به‌طور جد برخورد خواهد شد.

وی ضمن بیان اینکه از متخلفان ورود غیرمجاز دام خسارت نیز دریافت می‌شود، افزود: علاوه بر موارد فوق طی مدت مذکور یک مورد خروج دام غیرمجاز به تعداد ۵۰۰ رأس از منطقه جنگل ابر با همکاری پاسگاه قلعه‌نو خرقان به اجرا درآمده است.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود ضمن بیان اینکه طی چهارماهه اخیر چهار مورد رفع تصرف و خلع ید در حوزه شهرستان به منابع ملی بازگردانده شده است، ابراز داشت: این موارد به مساحت بیش از یک ونیم هکتار در مناطق پشت بسطام و مجن بوده است.

کشاورزیان بابیان اینکه دو مورد مانور اطفا حریق برای آمادگی بیشتر نیروها نیز اجراشده است، تصریح کرد: اگرچه گشت زنی در حوزه استحفاظی شهرستان طی ۲۴ ساعت انجام می‌شود اما از مردم درخواست داریم گزارش حریق و آسیب به منابع طبیعی را به ۱۵۰۴ تلفن امداد و جنگل اطلاع دهند تا موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی بابیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه چهار مورد کشفیات نیز مربوط به قاچاق چوب تاغ به میزان چهار تن نیز گزارش‌شده است، افزود: این سودجویان بابت ایجاد ضرر و زیان به منطقه بالغ‌بر دو میلیارد تومان جریمه شدند که باید گفت آسیب‌ها با این عدد و رقم‌ها جبران نمی‌شود و رفع آن نیازمند فرهنگ‌سازی از طریق کمک رسانه‌ها است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار