رییس اداره تعزیرات حکومتی شاهرود گفت: متخلفان ۸۳۱ پرونده امسال تا پایان تیرماه مبلغ ۶۵ میلیارد و ۴۹۸ میلیون و ۶۵۸ هزار ریال در شاهرود جریمه شدند.
کد خبر: ۹۸۲۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰ 31 July 2021

تعزیرات حکومتی شاهرود متخلفان را حدود ۶۵ میلیارد ریال جریمه کرد

 

به گزارش تابناک سمنان حسین سعد الدین افزود: در این بازه زمانی در بخش کالا و خدمات ۷۳۵ پرونده تشکیل و به ۷۲۴ مورد با محکومیت ۲۹ میلیارد و ۴۲۰ میلیون و ۷۱۴ هزار و ۸۷ ریال رسیدگی شد.

وی با بیان اینکه تا ابتدای مردادماه امسال با وجود ۴۳ پرونده قاچاق کالا و خدمات و ۷۹ پرونده وارده  برای ۸۱ پرونده ۳۶ میلیاردو ۶۸ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۴۶۹ ریال محکومیت صادر شد، ادامه داد: در بخش بهداشت ، دارو و درمان نیز با ۲۷ پرونده وارده برای ۲۶ پرونده با ۹ میلیون و ۷۳۰ هزار ریال جریمه صادر شد.

به گفته وی طی این مدت در شعبه اول بدوی این اداره ۶۷۹ پرونده  کالا و خدمات با محکومیت ۲۸ میلیارد و ۲۴۷ میلیون و ۷۰۶ هزار ریال خاتمه یافت.

 رییس اداره تعزیرات حکومتی شاهرود گفت: این شعبه در پرونده های قاچاق کالا و ارز به ۸۱ مورد رسیدگی‌ کرد و مبلغ ۳۶ میلیارد و ۶۸ میلیون و ۲۱۴ هزار ریال محکومیت صادر شد.

سعدالدین با بیان اینکه شعبه هیات بدوی این اداره نیز در بخش کالا و خدمات به ۴۵ پرونده رسیدگی کرد، ابراز داشت: برای این پرونده ها یک میلیارد و ۱۷۳ میلیون ریال رای صادر شد.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده تخلف در مطب ها یا هرگونه تخلف صنفی مراتب را با شماره ۳۰۰۰۰۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی پیامک کنند تا در اسرع وقت به شکایات آنان رسیدگی شود.

رییس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان شاهرود ادامه داد: پویش نظارت همگانی با شماره ۱۲۴ راه اندازی شده است که اداره صنعت، معدن و تجارت به عنوان ضابط قضایی موارد تخلف را با پرونده سازی و ارایه مستندات برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال می کند.

سعدالدین به شهروندان توصیه کرد در خرید از واحد صنفی، رسید با مهر و آدرس دریافت کنند تا در صورت اختلاف و شکایت در موقع رسیدگی به پرونده از آن به عنوان سند معامله استفاده شود.

وی با بیان اینکه شهروندان از واحدهایی خرید کنند که دارای پروانه کسب و  برچسب قیمت بر روی اجناس باشند، اظهار داشت: براساس ماده ۶۶ قانون نظام صنفی، واحد های صنفی موظف به ارایه رسید تا خرید ۱۰۰ هزار ریال هستند و پایین تر از این مبلغ هم به درخواست مشتری  ارایه می شود.

شهرستان شاهرود دارای بیش از هشت هزار واحد صنفی دارای پروانه است. این واحدها زیرمجموعه ۳۵ اتحادیه به فعالیت می پردازند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان

Email: semnantabnak@gmail.com
منبع:  ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار