جعفر مرادی حقیقی خبرداد؛
تابناک سمنان: جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان از وجود چندین آفت و تهدید همزمان برای اراضی جنگلی این استان خبر داد و گفت: به دلیل تداوم خشکسالی‌ها در چند سال اخیر شاهد افزایش آفت‌ها در اراضی جنگلی استان و کشور بودیم.
کد خبر: ۹۸۲۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱ 31 July 2021

مبارزه با آفت اورس‌واش در 700 هکتار از اراضی ملی استان زنجان - خبرگزاری آنا

 

 

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان گفت: در چند سال اخیر چندین آفت مختلف باعث آسیب به گونه‌های گیاهی و جنگلی در این استان شده که منابع طبیعی استان متناسب با نوع آفت برای مبارزه با آن برنامه‌ریزی کرده است.

وی ادامه داد: امسال با توجه به شرایط آب و هوایی و ادامه خشکسالی‌ها، شاهد طغیان آفت ابریشم‌باف ناجور روی درختچه‌های زرشک وحشی و بلوط در برخی اراضی جنگلی در شمال استان بودیم.

جعفر مرادی حقیقی از حمله کرم ابریشم باف به گونه‌هایی نظیر زرشک کوهی، بلوط و..به عنوان یکی از آخرین آفت های جنگلی در این استان نام برد و افزود: این آفت در سال‌های قبل نیز وجود داشته اما امسال به دلایل مختلف و از جمله خشکسالی‌ها، میزان آن افزایش یافته است.

مرادی حقیقی از حمله چند نوع ملخ به اراضی جنگلی و مراتع این استان به عنوان دیگر آفت آسیب‌زا در حوزه منابع طبیعی نام برد و گفت: یکی از این نوع ملخ‌ها، ملخ بومی است که عمدتا به مراتع و خصوصا مراتع مناطق ییلاقی استان آسیب می‌رساند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار