راکستار گیمز (Rockstar Games) حجم زیادی از محتویات در نظر گرفته شده برای Grand Theft Auto 5 را در نسخه‌ی نهایی این بازی حذف کرد، اما هم‌اکنون فرصت خوبی برای این شرکت فراهم شده تا برخی از این موارد حذف شده را به GTA 6 اضافه کند.
کد خبر: ۹۸۲۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲ 01 August 2021

 

به گزارش تابناک سمنان  در صنعت گیم، این موضوع که برخی از قابلیت‌ها و محتویات یک بازی در نسخه‌ی نهایی آن حضور پیدا نکنند امری طبیعی بوده و طبق آمار، به طور معمول هر چه پروژه‌ی ساخت یک بازی بزرگ‌تر باشد، حجم بخش‌های حذف شده از آن نیز افزایش پیدا می‌کند. جای هیچ شکی نیست که بازی Grand Theft Auto 5 پروژه‌ و عنوان بسیار بزرگی بوده و طرفداران زیادی دارد. پس عجیب نیست که راکستار گیمز حجم زیادی از محتویات در نظر گرفته شده برای GTA 5 را پیش از عرضه‌ی آن حذف کرده باشد.

به طور معمول این اقلام شامل سلاح‌ها، آهنگ‌ها و قابلیت‌های کوچک و جزئی می‌شوند، ولی برخی موارد هم هستند که از بقیه بیشتر به چشم می‌آیند. از آنجایی که طبق اخبار منتشر شده، قرار نیست که بازی Grand Theft Auto 6 به هنگام عرضه به اندازه‌ی GTA 5 بزرگ و پرمحتوا باشد،‌ این موضوع می‌تواند کمک خوبی در جهت بهتر شدن و پیدا کردن فرصت بیشتر برای بهبود و پیشرفت این عنوان باشد.

بر طبق گزارشات، بازی GTA 6 در «اندازه‌ای متوسط» (از جهت محتوا) عرضه شده و دنیای آن به مرور زمان تغییر، توسعه و پیشرفت خواهد کرد. با وجودی که از نحوه‌ی اجرای این سیستم و حتی صحت آن اطلاعاتی در دست نداریم، ولی شکی نیست که یکی از مواردی که GTA 6 می‌تواند از آن‌ بهره ببرد، محتوای عرضه نشده‌ای است که راکستار برای GTA 5 در نظر داشت.

GTA

پایان GTA 5؛ کنترل شخصیت لامار

اسپویل

بازی GTA 5 سه پایان متفاوت دارد: قتل تروور (Trevor) یا مایکل (Michael) به دست فرانکلین (Franklin) و یا متحد شدن آن‍ها. گرچه پایان دیگری که راکستار برای GTA 5 در نظر گرفته بود، مرگ فرانکلین بود (به گمان طرفداران، ماموریت اتحاد همه‌ی شخصیت‌ها جایگزین مرگ فرانکلین شده است). اگر بازی‌باز فرانکلین را در آخر داستان می‌کشت، شخصیت لامار جانسون (Lamar Johnson) جای فرانکلین را در بخش انتخاب کاراکتر می‌گرفت.

راکستار گیمز می‌توانست با اضافه کردن چنین پایانی، Grand Theft Auto 5 را از نگاهی احساس برانگیزتر و جالب‌تر به اتمام برساند. همانطور که در Red Dead Redemption نیز به دنبال مرگ شخصیت اصلی، یکی از دوستان نزدیک یا اعضای خانواده‌ جای او را می‌گیرد، این سبک از پایان می‌تواند برای Grand Theft Auto 6 نیز مناسب باشد.

همانند GTA 5، بازی GTA 6 نیز به احتمال زیاد چندین شخصیت اصلی و قابل کنترل دارد، اما یکی از بهترین راه‌هایی که به کمک آن می‌توان باعث درگیری بیشتر مخاطبین با بازی شود و احساسات آنان را برانگیزد، به تصویر کشیدن مرگ یکی از شخصیت‌های اصلی است.

با وجودی که اتحاد سه پروتاگونیست‌های GTA 5 را می‌توان جالب‌ترین پایان این عنوان در نظر گرفت،‌ ولی کشته شدن تروور یا مایکل به دست دوست صمیمی‌شان فرانکلین، غم‌انگیزترین پایان‌های GTA 5 هستند. Grand Theft Auto 6 می‌تواند همین رویه را به نحوی پیش بگیرد که یکی از کاراکتر‌های جانبی بازی که رابطه‌ی بهتری با پروتاگونیست مقتول دارد، جای او را به عنوان شخصیت جدید و قابل کنترل بگیرد.

GTA

جزئیات کوچک GTA 5؛ مینی گیم بسکتبال

اضافه کردن جزئیات کوچک و جالب در یک بازی از اهمیت زیادی برخوردار است، چراکه زنده‌ بودن دنیای آن به همان جزئیات بستگی دارد. شاید بهترین مثال Red Dead Redemption 2 باشد، زیرا بازی‌بازان تا به امروز در حال پیدا کردن مواردی هستند که تا به حال کسی با آن‌ها مواجه نشده است.

برخی از مینی‌گیم‌ها و جزئیات Grand Theft Auto: San Andreas مانند عضله آوردن کارل جانسون (Carl Johnson) بعد از تمرین در باشگاه بدنسازی، نقش زنده نگه داشتن دنیای بازی را به عهده داشتند، اما شاید بزرگ‌ترین این جزئیات، مینی‌گیم بسکتبال در GTA: San Andreas باشد. با وجودی که این مینی‌گیم چیز خاصی را به بازی اضافه نکرده بود، ولی عده‌ی زیادی از بازی‌بازان عاشق این مینی‌گیم شده بودند.

بسکتبال یکی دیگر از محتویاتی بود که برای GTA 5 در نظر گرفته شده بود، اما به نسخه‌ی نهایی بازی راه پیدا نکرد. درست است که سیستم بسکتبال San Andreas به نسبت ابتدایی است، اما قطعا برای عده‌ی زیادی از طرفداران این بازی به اندازه‌ی کافی سرگرم کننده بود و در صورت اضافه شدن آن به Grand Theft Auto 6، می‌تواند یکی از بهترین راه‌های کمک به زنده بودن دنیای این عنوان باشد.

GTA

۶ سطحی شدن لول های تعقیب و گریز در GTA 6

اکثر عناوین Grand Theft Auto از شش ستاره به عنوان حداکثر لول تعقیب و گریز استفاده می‌کردند، اما راکستار تصمیم گرفت تا در GTA 5 تعداد این سطوح را به پنج سطح کاهش دهد. این در حالی است که در فایل‌ها و کدنویسی این بازی علائمی پیرامون وجود ستاره‌ی ششم تحت تعقیب بودن دیده می‌شود که مسلماً به نسخه‌ی نهایی بازی راه پیدا نکرد. با وجودی که لول ۵ ستاره به اندازه‌ی کافی بازی‌بازان را به چالش می‌کشاند، ولی به هر حال دلیل حذف لول ششم این سیستم در GTA 5 هنوز مشخص نیست.

شاید علت این موضوع نحوه‌ی مقیاس بندی درجه سختی این ۵ ستاره است و شاید ۵ سطحی بودن این سیستم بهترین تقسیم بندی ممکن برای GTA 5 بوده اما با این وجود اگر راکستار قصد چالش‌ برانگیزتر کردن GTA 6 را دارد، بهترین راه ممکن اضافه کردن ستاره‌ی ششم به درجه سختی تعقیب و گریز بازی است. این کار نه تنها تعداد ستاره‌های این سیستم را با شماره‌ی این نسخه از GTA یکی می‌کند، بلکه هیجان فرار خلاف‌کار از پلیس را نیز بهتر به تصویر می‌کشد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: گیمفا

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار