از ابتدا ۱۴۰۰؛
تابناک سمنان: علی سعدالدین مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: کالا‌های صادراتی استان، از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان تیر، ۷۹ درصد از نظر ارزشی و ۱۱.۵ درصد از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.
کد خبر: ۹۸۲۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷ 01 August 2021

در سال جاری ۲۶۸ هزار تن کالا از گمرک سمنان به اقصی نقاط جهان صادر شده است

 

 

مدیرکل گمرک استان سمنان ابراز داشت: از ابتدای سال تا پایان تیر، بیش از ۷۸ هزار تن کالا به ارزش ۹۶ میلیون دلار از استان سمنان به ۳۱ کشور دنیا صادر شد.

علی سعدالدین افزود: هدف صادرات استان سمنان ۲۸ کشور بود که عمدتا کشورهایی مانند عراق، افغانستان، ترکیه، بسیاری از کشورهای آسیای میانه، روسیه، ارمنستان و کشورهای حوزه خلیج فارس را شامل می‌شد و بیش از ۶۰ درصد کالاهای صادراتی استان سمنان به سه کشور عراق، افغانستان و ترکیه صادر شد.

سعدالدین بیان کرد: استان سمنان با وجود مشکلات تولید و صادرات و تحریم‌های ظالمانه، رشد قابل توجهی در زمینه صادرات را تجربه کرد و این یعنی استان سمنان توان و ظرفیت بالایی در این زمینه دارد.

مدیرکل گمرک استان سمنان با بیان اینکه ۳۸ نوع محصول از استان سمنان به کشورهای هدف صادر می‌شود گفت: هیدروکربن های سبک و سنگین، پودرهای شوینده، مصالح ساختمانی مانند سیمان، کاشی و سرامیک، سیم و کابل و ظروف یکبار مصرف، مهمترین محصولات صادراتی استان سمنان است.

 وی از افزایش ۲۵۰ درصدی رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا در گمرک استان از ابتدای سال تا پایان تیر ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در این مدت ۱۱۵ فقره پرونده قاچاق کالا به ارزش ۲۲۵ میلیارد ریال در گمرک استان رسیدگی شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار