در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۱۳ میلیون و ۸۱ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از ۳۷ هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۵۶۰۷ تن از ایشان وخیم است.
کد خبر: ۹۸۲۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷ 02 August 2021

تاکنون 10 میلیون و 285 هزار و 494 نفر دوز اول واکسن کرونا و ۲ میلیون و 795 هزار و 680 نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به 13 میلیون و 81 هزار و 174 دوز رسیده است؛ عددی که از تزریق 413 هزار و 592 دوز واکسن در شبانه روز اخیر در کشورمان حکایت دارد.

 
به گزارش  تابناک سمنان بر پایه اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، 37 هزار و 189 بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده که بیشترین تعداد بیمار شناسایی شده در یک شبانه روز در کشورمان است.
 
از این بیماران، 4317 مورد بستری شدند که این هم بیشترین تعداد بستری شده در یک شبانه روز در کشورمان است. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۳ میلیون و 940 هزار و 708 تن رسید.

در ۲۴ ساعت اخیر، 411 تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان‌باختگان این بیماری در کشورمان به 91 هزار و 407 تن رسیده است و تا به امروز نیز خوشبختانه ۳ میلیون و 404 هزار و 533 تن بهبود یافته‌اند.

همچنین 5607 تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند که بیشترین تعداد بیمار بدحال ثبت شده در کشورمان در یک سال و نیم سپری شده از شناسایی ویروس کروناست. همچنین تاکنون 26 میلیون و 39 و 450 آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۲۸۵ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی و ۵۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» ۲.۶ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۷.۴ درصد، در حالی که میانگین نرخ مرگ در جهان ۲.۳ درصد است و همچنان وضعیتی به مراتب بهتر از کشورمان را نشان می‌دهد.
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تابناک
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار