دانشگاه صنعتی شاهرود بر اساس جدیدترین نتایج منتشر شده رتبه بندی نظام وبومتریکس، موفق به کسب رتبه جهانی ۲۰۲۴ در بیش از ۳۱۰۰۰ مؤسسه جهانی و همچنین رتبه ملی ۴۱ در میان ۷۰۴ مؤسسه ایرانی شده است.
کد خبر: ۹۸۳۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵ 03 August 2021
رتبه ۲۰۲۴ دانشگاه صنعتی شاهرود بین ۳۱ هزار موسسه آموزش عالی جهان
 
 
به گزارش تابناک سمنان بر اساس جدیدترین نتایج منتشر شده رتبه بندی نظام وبومتریکس، دانشگاه دانشگاه صنعتی شاهرود موفق به کسب رتبه جهانی ۲۰۲۴ در بیش از ۳۱۰۰۰ مؤسسه جهانی و همچنین رتبه ملی ۴۱ در میان ۷۰۴ مؤسسه ایرانی شده است.

این نظام رتبه بندی تحقیقات خود را از سال ۲۰۰۴ آغاز نموده است و هر شش ماه یکبار مؤسسات آموزش عالی جهانی را در ابعاد وب سنجی (وزن:۵۰) و پژوهشی (وزن:۵۰) مورد بررسی قرار می‌دهد. قابلیت مشاهده پذیری وب سایت مؤسسات، تعداد ارجاعات دریافتی از ۲۱۰ محقق برتر، تعداد مقالات پر استناد و ۱۰ درصد برتر طی سال‌های ۲۰۱۵-۲۰۱۹ از جمله معیار‌های مورد ارزیابی در این رتبه بندی می‌باشد.

آزمایشگاه سایبرمتریک (CINDOC) سالانه دو ویرایش از نظام «وبومتریکس» را در ماه‌های ژانویه و جولای و بر اساس چندین شاخص به شرح ذیل منتشر می‌کند:

تاثیر محتوای وب: تعداد ارجاع یا لینک‌های برقرارشده از سایر سایت‌ها به وب‌سایت دانشگاه (با وزن ۵۰ درصد)

نویسندگان پراستناد: تعداد استنادات ۲۱۰ نویسنده پُراستناد برتر دانشگاه در گوگل اسکالر (با حذف ۲۰ نویسنده برتر لیست) (با وزن ۱۰ درصد)
مقالات پراستناد: تعداد مقالات دانشگاه در بین ده درصد مقالات پُراستناد در نظام رتبه‌بندی سایماگو (مقالات سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹) (با وزن ۴۰ درصد)
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار