نماینده گرمسار و آرادان:
نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود تمام موانع و تحریم های ظالمانه علیه کشورمان، جهاددانشگاهی مسیر علمی خود را باشتاب ادامه داده است و هرگز متوقف نشده است.
کد خبر: ۹۸۳۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰ 05 August 2021

موانع و تحریم ها هیچ تأثیری در مسیر پرشتاب علمی جهاددانشگاهی نداشته است

 

به گزارش تابناک سمنان اردشیر مطهری همزمان با فرارسیدن ۱۶ مرداد، چهل و یکمین سالروز تأسیس جهاددانشگاهی در گفت و گو با ایسنا گفت: جهاددانشگاهی به عنوان یکی از مهمترین و ریشه دار ترین مراکز علمی و تحقیقاتی کشور در ۴۰ سال پس از انقلاب اسلامی، مسیر رسیدن به خوداتکایی علمی را با شتاب طی کرده است.

وی عنوان کرد: جهاددانشگاهی نهادی است که در طول ۴۰ سال گذشته از خدمات گسترده علمی، آموزشی و فرهنگی به گروه های مختلف جامعه ارائه کرده است و در طول ۴۰ سال گذشته مسیر خود اتکایی و خودباوری را درست طی کرده است.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نیروی انسانی پرورش یافته جهاددانشگاهی نیز از علم، دانش و تخصص بالایی برخوردار است و در دنیا حرف برای گفتن دارد، دستاوردهای زیادی نیز در عرصه علم و پژوهش برای کشور به دست آورده است.

مطهری افزود: رهبر کبیر انقلاب اسلامی، مبنی بر تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی در تاریخ ۱۶ مرداد ۵۹ به منظور تحقق بخشیدن به اهداف انقلاب فرهنگی، جهاددانشگاهی رو به عنوان یک نهاد انقلابی و برخاسته از انقلاب فرهنگی تأسیس کرد.

وی ادامه داد: اهداف این نهاد انقلابی هم مشخص بوده است، گسترش اهداف، شکوفایی روحیه و استعدادها در سطح جامعه برای رسیدن به خوداتکایی، توسعه امور فرهنگی در سطج جامعه از طریق همکاری با حوزه و سایر مراجع و نهادهای فرهنگی، مخصوصاً برای نسل جوان و گسترش طرح های کاربردی، و نیمه صنعتی از طریق پیوند با مراکز علمی و تحقیقاتی به منظور به کارگیری نتایج پژوهش از جمله اهداف تعیین شده برای این نهاد است.

مطهری ادامه داد: تبلیغ و ترویج فرهنگ و هنر اسلامی، برنامه ریزی فرهنگی و تربیتی برای آمادگی فکری و مکتبی خصوصاً در بین دانشجویان و جوانان و... نیز از جمله وظایف اصلی مجموعه جهاددانشگاهی است، نیت و هدف این بود که به منظور مقابله با غرب زدگی و انحرافات در چارچوب سیاست های فرهنگی کشور خدمت کند.

وی اظهار کرد: اگر این اقدامات، اهداف و وظایف جاری و نهادینه شود، خود به خود خروجی آن، تربیت نیروی انسانی مطمئن خواهد بود، نیروی انسانی پرورش یافته جهاددانشگاهی، از علم، دانش و تخصص بالایی برخوردار است و در دنیا حرف برای گفتن دارد، هر چه قدر ارتباط با مراکز و دستگاه های علمی، پژوهشی صنعتی، مراکز رشد در سطوح استانی و ملی بیشتر باشد خروجی آن نیز بهتر است.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در پایان توصیه کرد: همکاری علمی و پژوهشی با دانشگاه ها، مراکز علمی و تحقیقاتی معتبر دنیا برای تبادل تجربیات و دستیابی به دانش و فناوری نوین باید بیشتر باشد، مطمئناً در بحث منابع انسانی خروجی آن را خواهیم دید.  

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار