شیب فوق خطرناک شیوع کرونا دراستان سمنان؛
تابناک سمنان: علیرضا آشناگر استاندار سمنان گفت: حفظ سلامت و جان عزاداران حسینی در ایام ماه محرم و در برگزاری مراسم و تجمع‌ها در برابر ابتلا به بیماری کرونا ضروری و در اولویت است.
کد خبر: ۹۸۴۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳ 07 August 2021

تکلیف اولیه مراسم هیات‌های بزرگ در محرم | هیئت‌های عزاداری به پادگان‌ها  می‌روند - همشهری آنلاین

 


استاندار سمنان اظهار داشت : در آستانه ماه محرم هستیم و به دلیل تجمعات و مراسم متعدد، باید همکاری‌های لازم با هیات‌های مذهبی تقویت شود تا شاهد کمترین میزان آلودگی به ویروس کرونا در بین عزاداران حسینی باشیم.

آشناگر در ادامه افزود :  شیب صعودی ابتلا به کرونا که در استان شکل گرفته ممکن است در برخی نقاط استان تُندتر شود، پس باید فرمانداران بررسی کنند تا در نقاطی که نیاز است، آمادگی لازم برای خدمات دهی پزشکی به موقع و فوری وجود داشته باشد.

 

وی با اشاره به درگذشت حجت الاسلام توکلیان بیان کرد: : امروز مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان به خاطر ابتلا به کرونا از دست دادیم که این‌مهم نشان از این دارد که همگان در این مسیر در حال جانفشانی هستند و باید بیش از پیش به بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه داشت.


وی با اشاره به رعایت پروتکل ها و  فاصله گذاری اجتماعی و توجه به ملزومات بهداشتی در ایام محرم بیان کرد : مردم مراقب سلامت خود و خانواده‌های خود باشند چرا که حفظ جان عزاداران از اولویت هاست و فرمانداران به عنوان مسئولان امر باید در این خصوص به خوبی ورود کنند.

استاندار سمنان همچنین افزود: در وضعیت قرمز کرونایی هستیم و تمامی محدودیت‌هایی که برای رنگ بندی‌ها بر اساس پروتکل‌ها در نظر گرفته شده لازم الاجراست و باید با جدیت اعمال شود.

 

آشناگر تصریح کرد: فرمانداران در زمینه هماهنگی برای مراسم ماه محرم و عزاداری ورود جدی داشته و ضمن نشست با هیات‌های مذهبی و برگزاری شورای اجتماعی و تامین، با توجه به ابلاغ دستورالعملی که برای این ایام آماده شده، برنامه ریزی لازم را انجام دهند.

آشناگر همچنین افزود: دستگاه‌های متولی امر در خصوص اعمال محدودیت‌های کرونایی در استان باید به صورت جدی پای کار باشند و براساس دستورالعمل‌های ابلاغی، نسبت به اعمال محدودیت‌ها اقدام کنند، کوتاهی در این حوزه به هیچ عنوان قابل قبول نیست و مدیر خاطی مواخذه می‌شود.

استاندار سمنان گفت: گروه‌های نظارتی با اولویت واحد‌های صنفی و واحد‌های بزرگ، در خصوص نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضدعفونی و در اختیار قرار دادن مواد بهداشتی و ضدعفونی برای مشتریان، به این بحث ورود کنند تا شاهد گسترش بیماری نباشیم.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار