کد خبر: ۹۸۴۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷ 08 August 2021
اپل
 

به گزارش تابناک سمنان اپل قصد دارد عکس‌های ذخیره شده در آیفون و آی کلاود را به منظور یافتن تصاویر کودک‌آزاری اسکن کند. این سیستم جدید می‌تواند به اجرای قانون در تحقیقات جنایی کمک کند، اما ممکن است دریچه‌ای را برای افزایش تقاضا‌های قانونی و دولتی برای داده‌های کاربران باز کند.

فایننشال تایمز گزارش کرده است که این سیستم که نورال مچ نامیده می‌شود، به طور پیشگیرانه به تیمی از بازبینان انسانی هشدار می‌دهد که اگر تصور می‌کند تصاویر غیرقانونی شناسایی شده‌اند، درصورت تأیید مطالب با نیروی انتظامی تماس خواهند گرفت. نورال مچ، که با استفاده از ۲۰۰ هزار تصویر از مرکز ملی کودکان مفقودالاثر و مورد سوء استفاده قرار گرفته است، ابتدا در ایالات متحده عرضه می‌شود. عکس‌ها هش می‌شوند و با پایگاه داده‌ای از تصاویر شناخته شده از سوء استفاده جنسی از کودکان مقایسه می‌شوند.

 

این سیستم برای اولین بار در ایالات متحده آمریکا مورد استفاده قرار خواهد گرفت

 

فایننشال تایمز در این باره گفته است:

طبق اطلاعاتی که افراد مطلع از برنامه‌های جدید شرکت اپل برای آینده باخبر شده‌اند، به هر عکسی که در آی کلاود در ایالات متحده آمریکا بارگذاری شود، کوپن ایمنی داده می‌شود و اسکن می‌شود که آیا مشکوک است یا نه. هنگامی که تعداد معینی از عکس‌ها به عنوان مشکوک علامت‌گذاری شوند، اپل امکان رمزگشایی همه عکس‌های مشکوک را فراهم می‌کند و در صورت غیرقانونی بودن آن، به مقامات مربوطه ارسال می‌شود.

متیو‌گرین، استاد دانشگاه جان هاپکینز و رمزنگار، چهارشنبه شب نگرانی‌هایی را در مورد این سیستم در توییتر مطرح کرد. ‌گرین در مورد این موضوع گفته است:

این نوع ابذار می‌تواند برای پیدا کردن آزار جنسی کودکان در تلفن افراد مفید باشد. اما تصور کنید که این کار در دست یک دولت مستبد چه می‌تواند انجام دهد؟

او اضافه کرده است که حتی اگر فکر می‌کنید اپل اجازه سوءاستفاده از این ابذار‌ها را نمی‌دهد، هنوز جای نگرانی وجود دارد. این سیستم‌ها بر پایگاه داده‌ای از هش‌های رسانه‌ای مشکل دار تکیه می‌کنند که شما به عنوان مصرف‌کننده نمی‌توانید آن‌ها را مرور کنید.

اپل در حال حاضر فایل‌های آی کلاود را با تصاویر شناخته شده مربوط به سوء استفاده از کودکان، مانند سایر ارائه‌دهندگان اصلی ابر بررسی می‌کند. اما سیستمی که در اینجا شرح داده شده است، فراتر می‌رود و اجازه دسترسی مرکزی به ذخیره‌سازی آفلاین را می‌دهد. همچنین گسترش سیستم به جنایات دیگری به جز کودک‌آزاری بی‌اهمیت خواهد بود که نگرانی خاصی را با توجه به تجارت گسترده اپل در چین به وجود آورده است.

به گزارش فایننشال تایمز، طبق گفته دو محقق امنیتی که از جلسه قبلی اپل مطلع شده‌اند، این شرکت این هفته این موضوع را به برخی از دانشگاهیان آمریکایی در این مورد اطلاع داد و اپل ممکن است در هفته جاری اطلاعات بیشتری در مورد این سیستم ارائه دهد.

اپل پیشتر از محافظت از حریم خصوصی موجود در دستگاه‌های خود حمایت کرده بود و زمانی که اف بی‌آی از اپل خواست به منظور ورود به یک اپلیکیشن کد‌های سری آی او اس را در اختیار این سازمان قرار دهد تا به آیفونی که یکی از تیراندازان در حمله سال ۲۰۱۵ در سن برناردینو استفاده کرده بود دسترسی پیدا کند، با اف بی‌آی مخالفت کرد. این شرکت به درخواست اظهار نظر درباره گزارش فایننشال تایمز پاسخی نداد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان

Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تکفارس

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار