نادر فخری خبرداد؛
تابناک سمنان: نادر فخری فرماندار سمنان گفت: دستگاه های اجرایی ناظران بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مراسم های ماه محرم هستند.
کد خبر: ۹۸۵۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸ 10 August 2021

مراسم «احیا» با رعایت پروتکل‌ها فقط در فضاهای باز استان سمنان

 

فرماندار سمنان بیان کرد:  ستادملی مقابله با کرونا ، دستورالعمل های برگزاری سوگواری های محرم را به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرده است.

نادر فخری اظهار داشت : مراسم نخل گردانی و تجمع دسته جات ممنوع است و مراسم های مذهبی در محله ها به شرط رعایت فواصل اجتماعی برگزار می شود.

فخری  همچنین افزود: دستگاه های اجرایی در ماه محرم ناظران بر چگونگی رعایت موازین بهداشتی در سوگواری ها هستند تا مراسم های مذهبی البته با رعایت نکات بهداشتی نظیر استفاده از ماسک و رعایت فواصل اجتماعی برگزار شود .

کسب مقام اول رعایت شیوه نامه های بهداشتی سمنان در مراسم های مذهبی در سال

فرماندار سمنان هم چنین روند واکسیناسیون در سمنان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: علیرغم واکسیناسیون ۱۹ درصد گروه های هدف در کل کشور، دانشگاه علوم پزشکی سمنان موفق شده است که ۳۰ درصد از جمعیت تحت پوشش خود را واکسینه کند.

نادر فخری با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در پیشگیری از بیماری گفت: تجهیزات و امکانات مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی سمنان تهیه و اهدا می شود تا مراکز واکسیناسیون افزایش یابد.

دکتر فرشید فریور دبیر ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز در این جلسه گفت: روند ابتلا و بستری در ۶۰ روز قبل در استان صعودی است .

وی افزود: هم اکنون ۱۴۸ بیمار به صورت دائم و ۱۲۳ نفر به صورت موقت در استان سمنان بستری هستند.

به گفته فریور، سمنان یکی از استان‌های پیشتاز در بحث واکسیناسیون است که تاکنون ۱۰۴ هزار دز واکسن تزریق شده که ۸۸ هزار نفر دز اول و بیش از ۲۰ هزار نفر دز دوم را دریافت کردند.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار