نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه علنی بعدی مجلس روز شنبه است و براساس هماهنگی که با رئیس مجلس صورت گرفته، روز شنبه لیست وزرای پیشنهادی اعلام وصول می‌شود سپس مجلس بررسی کارنامه وزرا را آغاز خواهد کرد.
کد خبر: ۹۸۵۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲ 11 August 2021

یک خبر مهم درباره کابینه دولت رئیسی

 

 

به گزارش تابناک سمنان جبار کوچکی‌نژاد در تذکری شفاهی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح تقویت امنیت غذایی بیان کرد:  چندین هفته است که این طرح در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد و متاسفانه طرح‌هایی در دستور کار قرار می‌گیرد که ضرورتی نسبت به شرایط حاکم جامعه ندارد. دستور کار مجلس باید براساس اولویت‌های کشور تنظیم شود.

وی اظهار کرد: براساس ماده ۲۰۲ آیین‌نامه در حالت عادی دولت بعد از مراسم تحلیف حداکثر دو هفته فرصت دارد تا کابینه خود را به مجلس شورای اسلامی معرفی کند. اما با توجه به این‌که رهبری در روز تنفیذ به رئیس جمهور تاکید کردند که با توجه به مسائل حاکم کشور کابینه را سریع‌تر تشکیل دهد، انتظار می‌رفت رئیس جمهور در این هفته لیست وزرای پیشنهادی را به مجلس ارائه می‌کرد.

نماینده رشت در ادامه تاکید کرد: متاسفانه یک هفته از مراسم تحلیف گذشته است و هنوز لیست کابینه به مجلس شورای اسلامی نیامده است، هفته آینده نیز تعطیلات عاشورا و تاسوعا است و نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خواهند رفت به این ترتیب کمیسیون‌های تخصصی فرصت ندارند که کارنامه وزرا را بررسی کنند. از دولت انتظار می‌رود به قانون عمل کند و به نصایح رهبری توجه داشته باشد. متاسفانه هنوز لیست کابینه‌ای به مجلس شورای اسلامی نیامده و مجلس هنوز فرصت بررسی کارنامه وزرا را ندارد.

علی نیکزاد که ریاست جلسه علنی مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: جلسه علنی بعدی مجلس روز شنبه است و براساس هماهنگی که با رئیس مجلس صورت گرفته، روز شنبه لیست وزرای پیشنهادی اعلام وصول می‌شود سپس مجلس بررسی کارنامه وزرا را آغاز خواهد کرد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار