سروان رحمت حسن لو:
سروان رحمت حسن لو ، کارشناس ارشد فقه و حقوق جزا در مصاحبه ای به سوال خبرنگار تابناک در خصوص  پیامد های اعدام افراد با جرم های سنگین حمل و جابجایی مواد مخدر اینگونه پاسخ داد.
کد خبر: ۹۸۸۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴ 24 August 2021

سروان رحمت حسن لو ، کارشناس ارشد فقه و حقوق جزا در مصاحبه ای به سوال خبرنگار تابناک در خصوص

 پیامد های اعدام افراد با جرم های سنگین حمل و جابجایی مواد مخدر اینگونه پاسخ داد :

مهم‌ترین نهاد اجتماعی که در پیشگیری از اعتیاد می‌تواند بسیار مؤثر باشد، خانواده است. پیشگیری از اعتیاد در مراکز مختلفی از جمله مدرسه، محل کار، منطقه و محل سکونت انجام می‌شود اما خانواده در بالاترین درجه اهمیت و حساسیت قرار دارد.

حسن لو  در ادامه گفت: به طور کلی محیط آشفته و بی‌ساختار خانوادگی عامل خطر عمده‌ای برای مصرف مواد محسوب می‌شود. درعین حال ویژگی‌های دیگری وجود دارد که نقش محافظت کننده از اعتیاد را برای فرزندان دارد. این ویژگی‌ها می‌تواند شامل رابطه امن و سالم با فرزندان، نظارت والدین بر فرزندان و ایجاد مقررات مناسب برای آن‌ها، انتقال مناسب ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی به فرزندان و حمایت از آن‌ها باشد. پژوهش‌ها نشان داده‌اند اگر به والدین در این زمینه آموزش‌های مناسب داده شود به مراتب بیشتر از برنامه‌های آموزش فرزندان به تنهایی مؤثر خواهد بود.

 

حسن لو در ادامه گفت: اعتیاد ، فساد، تکدی گری دیگر اعضای خانواده، ازدواج ناموفق فرزندان، عدم به کارگیری فرزندان آنها در مشاغل دولتی از پیامدهای منفی و جبران ناپذیری است که خانواده های این افراد متحمل می شوند.

سروان رحمت حسن لو افزود: بسیاری از افراد از روی جهالت و بیکاری به حمل و جابجایی مواد مخدر روی می آورند و زمانیکه در چنگال قانون های سنگین این جرایم گرفتار می شوند بسیار نادم و پشیمان هستند .

 وی از موضوع پایان نامه خود در خصوص مجازات های جایگزین اعدام برای افرادی که از روی جهالت با جرم های بسیار سنگین حمل مواد مخدر در چنگال قانون گرفتار شده اند گفت : مصادره اموال مجرمین به نفع دولت ، به کار گیری مجرمین در کارهای جهادی و سازندگی و کشاورزی ، به کارگیری آنان در مشاغل اجتماعی با ایجاد بستر مناسب در جامعه از جمله راهکار هایی است که می‌توان جایگزین اعدام مجرمان جابه جایی و حمل مواد مخدر کرد که از این پیامدهای منفی و ماندگار خانواده های آنها پیشگیری کرد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار