مدیر جهاد کشاورزی دامغان:
امامیون با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش تولید پسته دامغان گفت: تولید ۱۰۰ هزار تن پسته تازه در این شهرستان در چشم‌انداز سال ۱۴۰۴ هدف‌گذاری شد.
کد خبر: ۹۸۸۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱ 24 August 2021



به گزارش تابناک سمنان  علی‌اصغر امامیون مدیر جهاد کشاورزی دامغان گفت: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دامغان حمایت‌های مختلفی از باغداران به‌ویژه پسته کاران دارد.

او اظهار داشت: هماهنگی برای جذب تسهیلات مکانیزاسیون از قبیل بهینه‌سازی ۹ باب ترمینال فرآوری پسته، هدایت و راهنمایی بهره‌برداران برای جذب تسهیلات و خرید ۶۶ دستگاه تراکتور و ادوات به مبلغ ۹۲ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال برخی از این اقدامات است.

مدیر جهاد کشاورزی دامغان افزود: جذب تسهیلات نگهداری باغ‌ها از محل تسهیلات بهین یاب به مبلغ ۲ میلیارد و ۲۲ میلیون ریال و همچنین هماهنگی برای اجرای پروژه‌های آب‌وخاک شامل «آبیاری تحت‌فشار و کم‌فشار، انتقال آب تعاونی‌های تولید بخش کشاورزی، انتقال آب استخر ذخیره آب کشاورزی، تسطیح اساسی جاده بین مزارع، مرمت و بازسازی قنوات و کانال شبکه زیر سد شهرستان» از دیگر اقدامت انجام شده در راستای کمک به بهره‌برداران است.

مدیر جهاد کشاورزی دامغان با اشاره به تدوین برنامه جامع توسعه پسته برای ارتقا بهره‌وری و تولید این محصول در شهرستان افزود: اجرای آزمایشات آب، خاک و گیاه به‌منظور بررسی وضعیت تغذیه بیماری‌ها و آفات و سایر عوامل مؤثر در عملکرد محصول از برنامه شاخص این مدیریت است که مطابق برنامه‌های موجود پیش‌بینی می‌شود در صورت تحقق آن‌ها تا چندسال آینده یعنی در سال ۱۴۰۴ میزان تولید محصول پسته تا ۲ برابر یعنی به ۱۰۰ هزار تن محصول تازه افزایش یابد.

امامیون گفت: در شهرستان دامغان ۱۱۵ ترمینال فرآوری پسته در مناطق مختلف فعال است و سالانه بیش از ۵۰ درصد محصول را فرآوری و آماده عرضه می‌کند.
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار