امام جمعه اردبیل: ارتش هیبت و شکوه کشور است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: ارتش مکتبی ایران جلال، صولت، هیبت و شکوه کشور است.
کد خبر: ۹۸۸۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸ 24 August 2021

آیت‌ الله سید حسن عاملی روز سه شنبه در آئین تکریم و معارفه فرمانده تیپ ۴۰ متحرک هجومی در سالن ولایت اردبیل افزود: ارتش مکتبی و قوی ایران اسلامی باعث عظمت و غرور ملت است و نباید هیبت و شکوه ارتش خدشه دار شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی عظمت و ابهت ارتش ایران شکسته می شد، اظهار کرد: نباید هیبت و عظمت ارتش شکسته شود، چرا که تنزل جایگاه ارتش باعث آسیب و شکست غرور ملی مردم خواهد شد.

وی با اشاره به علاقه حضرت امام به ارتش بیان کرد: امام خمینی (ره) نیز ارتش را تکریم و تثبیت کرد چرا که این نیرو در روزهای سخت انقلاب وفاداری خود را به اسلام ، ملت و کشور ثابت کرد.

او اضافه کرد: ارتش رژیم شاهنشاهی قابل مقایسه با ارتش جمهوری اسلامی ایران نیست چرا که ارتش در دوران قبل از انقلاب منفعل بود اما امروز ارتش ایران اسلامی ارتش بین المللی است و حضور در آب های بین المللی بیانگر این امر است و این حضور و ایجاد امنیت در آن مناطق باعث غرور و افتخار هر ایرانی وطن دوست است.

وی با بیان اینکه ارتش به انقلاب اسلامی و انقلاب به ارتش خدمت بزرگی کرده است، ادامه داد: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی امروز ارتش ایران مجهز به آخرین یافته های علمی و تکنولوژی های پیچیده و حساس، موشک های نقطه زن، پهپاد های پیشرفته و ناوهای و زیردریایی های مثال زدنی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: بیشتر این موفقیت ها و پیشرفت های دفاعی کشور در دوران تحریم ناجوانمردانه دشمنان اتفاق افتاده و این نشان دهنده این است که می توان تحریم و مانع ها را به فرصت تبدیل کرد.

آیت الله عاملی افزود: امروز ارتش مستقل و با اقتدار جمهوری اسلامی ایران از چنان پیشرفت علمی در حوزه دفاعی در زمین ، هوا و دریا برخوردار است که دشمنان این مرز و بوم حتی فکر تعدی و تجاوز را به حریم کشورمان ندارند چرا که می دانند در صورت مرتکب چنین اشتباهی پاسخ ارتش و نیروهای مسلح کشورمان به دشمنان پشیمان کننده و سخت خواهد بود.

امام جمعه اردبیل اظهار کرد: ارتش در دوران دفاع مقدس و حفاظت از کیان کشور شهدای زیادی تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است و همه مدیون و مرهون شهدا هستیم و سر تعظیم در برابر ایثار و از خودگذشتگی این دلیر مردان فرو می آوریم.

وی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح کشورمان و مردم مجموعه واحدی هستند و بدون شک این اتحاد و وحدت باعث تواضع دشمنان و بدخواهان در مقابل ملت بزرگ ایران خواهد شد، بیان کرد: بالاترین خدمت به نظام اسلامی خدمت بی منت به آحاد مردم است و تمامی مسئولان و نیروهای مسلح خدمت به مردم را افتخار خود می دانند.

در این آئین با اهدای لوحی از زحمات سرتیپ دوم ستاد محمود سلیمانیان مدبر تقدیر و سرهنگ داود همتی به عنوان فرمانده جدید تیپ ۴۰ متحرک هجومی منصوب شد.



اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار