در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۲۴ میلیون و ۹۲۲ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش ۳۶ هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۷۷۸۸ تن از ایشان وخیم است.
کد خبر: ۹۸۸۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸ 26 August 2021

تاکنون ۱۷ میلیون و 772 هزار و 252 تن دوز اول واکسن کرونا و 7 میلیون و 150 هزار و 303 تن نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۲۴ میلیون و 922 هزار و 555 دوز رسیده است؛ عددی که از تزریق 447 هزار و 936 دوز واکسن در شبانه روز اخیر در کشورمان حکایت دارد که بیشترین تعداد واکسن تزریق شده در روز در کشورمان است.


به گزارش تابناک سمنان بر پایه اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، 36 هزار و 758 بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و از این بیماران، 4940 مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۴ میلیون و 833 هزار و 135 تن رسید.

در ۲۴ ساعت اخیر، 694 تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان‌باختگان این بیماری در کشورمان به ۱۰۴ هزار و 716 تن رسیده است، در حالی که تا به امروز خوشبختانه ۴ میلیون و 53 هزار و 22 تن از بیماران بهبود یافته‌اند.

همچنین 7788 تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند که بیشترین تعداد بیمار بدحال ثبت شده در کشورمان در یک سال و نیم گذشته از شناسایی ویروس کروناست. همچنین تاکنون ۲۸ میلیون و 330 هزار و 70 آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.


در حال حاضر ۳۵۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی و ۳۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» ۲.۵ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۷.۵ درصد، در حالی که میانگین نرخ مرگ در جهان ۲.۳ درصد است و همچنان وضعیتی به مراتب بهتر از کشورمان را نشان می‌دهد.
 
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تابناک 
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار