مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان:
سمنان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: روز گذشته همزمان با هفته دولت ۹ پروژه آبخیزداری و بندخاکی با هدف تغذیه منابع آبی و مدیریت روان آب‌ها در میامی افتتاح شد.
کد خبر: ۹۸۹۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴ 27 August 2021
 ۹ طرح آبخیزداری و بندخاکی در میامی افتتاح شد
 
 
به گزارش تابناک سمنان محمد جعفر مرادی حقیقی با بیان اینکه روز گذشته در جریان افتتاح پروژه‌های هفته دولت سال جاری ۹ طرح آبخیزداری و بند خاکی در میامی به بهره برداری رسید، بیان کرد: سه بند خاکی و شش پروژه آبخیزداری در زمره این طرح‌ها هستند که با حضور فرماندار و مسئولان اجرایی به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه یک بند خاکی نیز در روستای ابراهیم آباد مورد کلنگ زنی قرار گرفت تا به زودی عملیات اجرایی آن آغاز و با تلاش مسئولان محلی به اتمام برسد، افزود: برای این بند خاکی ۱۵ میلیارد ریال اعتبار در نظر رفته شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه ۲۳ میلیارد ریال صرف سه پروژه افتتاح شده بند خاکی در میامی شده است، گفت: صندوق توسعه ملی محل تأمین این اعتبارات بوده است.

مرادی حقیقی با بیان اینکه طی هفته دولت در سطح استان ۱۶ پروژه آبخیزداری افتتاح می‌شود، بیان کرد: ۱۵۳ میلیارد ریال برای این طرح‌ها اعتبار گذاشته شده و اجرای آنها برای ۶۲۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه در راستای حفظ منابع طبیعی، جلوگیری از بیابانی شدن اراضی، تغذیه منابع آبی و سفره‌های زیرزمینی و… دو نوع عملیات بیولوژیک شامل کاشت نهال و درخت و همچنین مکانیکی شامل تورکینس، بند خاکی و ملاتی و… اجرا می‌شود، گفت: هدف از مجموع این طرح‌ها استفاده از روان آب‌ها، جلوگیری از سیلاب‌ها و… است.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان گفت: آبخیزداری همچنین از بیابانی شدن اراضی جلوگیری کرده و کاهش مضرات خشکسالی، مدیریت روان آب‌ها، کمک به روستاهای برای جلوگیری از بروز خسارات سیل و… را نیز باعث می‌شود.
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار