سخنگو و جانشین ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان گفت: از ابتدای بحران کرونا در استان سمنان تا کنون متاسفانه ۱۳۰۱ نفر از هم‌استانی‌ها قربانی این بیماری همه‌گیر شدند.
کد خبر: ۹۸۹۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴ 28 August 2021

 

به گزارش تابناک سمنان حبیب الله خجسته پور با اشاره به فعالیت دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود در این استان اظهار کرد: ۹۵۵ نفر از فوتی‌های کرونا در استان سمنان در مناطق تحت‌پوشش علوم پزشکی سمنان و ۳۵۱ نفر نیز در مناطق تحت‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود جان باخته‌اند.

وی همچنین از مرگ یک بیمار مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای بحران کرونا تا کنون در مجموع ۴۵۴ بیمار فوتی مشکوک به کرونا در مجموعه هر دو دانشگاه استان ثبت و گزارش شده است که ۳۵۰ مورد آنها در علوم پزشکی سمنان و ۱۰۴ مورد نیز در علوم پزشکی شاهرود گزارش شده است.

جانشین ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در استان با اشاره به جان‌باختن هفت بیمار دیگر در شبانه روز گذشته در این استان افزود: متاسفانه در روز پنج شهریور هفت بیمار کرونایی دیگر جان باختند که ۶ بیمار در شهرستان‌های شش‌گانه تحت پوشش علوم پزشکی سمنان و یک فوتی نیز در علوم پزشکی شاهرود اتفاق افتاده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به شناسایی ۳۱۶ بیمار مثبت قطعی دیگر در مناطق تحت‌پوشش علوم پزشکی سمنان افزود: شمار موارد مثبت شناسایی شده در مناطق تحت‌پوشش علوم پزشکی سمنان از ابتدای بحران کرونا تاکنون به ۳۷ هزار و ۹۰۷ بیمار رسیده است. ضمن اینکه با شناسایی ۲۷۲ بیمار سرپایی دیگر در شبانه روز گذشته شمار موارد سرپایی در مناطق تحت‌پوشش علوم پزشکی سمنان به ۱۵ هزار ۴۴بیمار رسید.

وی همچنین ادامه داد: با شناسایی ۱۰۵ بیمار دیگر طی شبانه روز گذشته در علوم پزشکی شاهرود شمار موارد قطعی در مناطق تحت‌پوشش علوم پزشکی شاهرود به ۲۰ هزار و ۳۰ مثبت قطعی رسید. ضمن اینکه با شناسایی ۹۴ بیمار سرپایی دیگر در شبانه روز گذشته شمار موارد سرپایی در مناطق تحت‌پوشش علوم پزشکی شاهرود به ۲۹ هزار ۱۸۶بیمار رسید.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در استان اضافه کرد: در مجموع از ابتدای بحران کرونا تا کنون ۴۴ هزار و ۲۳۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به صورت سرپایی در استان و در مجموعه هر دو دانشگاه شناسایی شده است.

وی شمار مواد قطعی شناسایی شده استان در هر دو دانشگاه را نیز ۵۷ هزار و ۹۳۷ بیمار اعلام و تصریح کرد: در مجموع از ابتدای همه گیری کرونا تاکنون ۱۰۲ هزار و ۱۶۷ بیمار مبتلا به صورت موارد مثبت بستری و سرپایی در استان شناسایی شده که ۵۷ هزار و ۹۳۷ آنها مثبت قطعی و ۴۴ هزار و ۲۳۰ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

خجسته‌پوراز ترخیص ۹۱ بیمار کرونایی از بیمارستان های استان خبر داد و افزود: از ابتدای کرونا تا کنون در مجموع ۱۴ هزار و ۲۶۲ بیمار سلامتی خود را با تلاش مدافعان سلامت بازیافته و از بیمارستان های استان ترخیص شدند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

 

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار