دوشنبه تست پزشکی؛ آزمون از زنیت دل کند
سردار آزمون، مهاجم نوک زنیت سن پترزبورگ، با المپیک لیون به توافق شخصی رسید و به احتمال زیاد با 15 میلیون یورو به این تیم خواهد پیوست اما باشگاه روسی اول باید جانشینی برای او پیدا کند.
کد خبر: ۹۸۹۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵ 29 August 2021

به گزارش تابناک سمنان در پایان پنجره نقل و انتقالات تابستانی 2021 فقط بحث کریستیانو رونالدو و کیلیان امباپه مطرح نیست. بسیاری از باشگاه‌ها در تلاش برای تقویت تیم خود پیش از سه شنبه شب هستند که پنجره بسته خواهد شد. مانند لیون که در فاصله سه روز به پایان پنجره امیدوار است که بتواند بازیکن جدیدی را به فهرست بازیکنانش اضافه کند. اقدامی که بدون شک به سود سردار آزمون نیز خواهد بود.


لیون از مدت‌ها قبل تلاش برای جذب مهاجم ایرانی را آغاز کرده بود که اولویت پیتر بوش، سرمربی جدید، این تیم به حساب می‌آمد. مهاجم زنیت سن پترزبورگ هم حالا می‌خواهد به المپیک لیون منتقل شده و با پیراهن این تیم به میدان برود. اکیپ خبر داده بوش که پیش از این خواهان جذب او در بایرلورکوزن بود، این بازیکن را برای حضور در فرانسه متقاعد کرده است. مربی هلندی برای متقاعد کردن آزمون بارها با او تماس گرفته است.


آزمون 25 ساله تمامی پیشنهادات را رد کرده تا سال پایان قراردادش را نیز در زنیت سپری کند. اما حالا با لیون بر سر قراردادی بلند مدت که احتمالا پنج ساله خواهد بود به توافق رسیده است. این مهاجم از فوریه 2019 تا به حال دو قهرمانی لیگ روسیه ( 2019 و 2020 ) را با زنیت تجربه کرده و حالا می‌خواهد بازی در لیگ فرانسه را تجربه کند که از این فصل لیونل مسی را نیز به همراه دارد.  

 

 

 

آزمون دو روز پیش تعداد گل‌هایش در لیگ روسیه را سه‌رقمی کرد و نخستین بازیکن ایرانی شد که به رکورد 100گل زده در لیگ‌های خارجی می‌رسد. مهاجم گلزن تیم‌‌ملی در 27سالگی به این رکورد دست یافته و همین موضوع عملکرد او را باارزش‌تر می‌کند. سردار در 27سالگی به رکوردی رسیده که هیچ‌یک از بزرگان فوتبال ایران در دوران فوتبال خود به آن نرسیده بودند.

 


گفته می‌شود روسای لیون چند روزی است مشغول مذاکره برای جذب بازیکن تیم ملی ایران ( با 37 گل زده در 55 بازی ) هستند و رقم 15 میلیون یورو را پیشنهاد داده‌اند. زنیت در ابتدا خواهان دریافت 25 میلیون یورو بود که برای شرایط مالی لیون بسیار زیاد به نظر می‌رسید و در نهایت دو طرف به همین رقم رضایت دادند. احتمال دارد که آزمون روز دوشنبه تست‌های پزشکی لیون را پشت سر بگذارد اما پیش از آن باشگاه روسی باید جانشینی برای او پیدا کند. کارلوس وینیسیوس ( بنفیکا )، آندره‌آ بلوتی (تورینو ) و لابورد ( مون پولیه ) جز گزینه‌های این باشگاه به حساب می‌آیند.

 

 

سردار آزمون که از سال2013در لیگ روسیه بازی می‌کند در فصل 20-2019بهترین فصل خود را از لحاظ گلزنی سپری کرد. او در آن فصل با 17گل در لیگ روسیه به‌عنوان آقای گلی رسید و علاوه بر این 17گل، 2گل در جام‌حذفی و 2گل هم در لیگ قهرمانان اروپا زد. به این ترتیب فصل فوتبالی او با 21گل باشگاهی به پایان رسید که این بهترین آمار سردار در طول یک فصل بوده است. یک فصل بعد، سردار در لیگ 21-2020روسیه 19گل زد اما با وجود اینکه 2گل بیشتر از فصل قبل زده بود عنوان آقای گلی را به هم‌تیمی‌اش آرتم زیوبا واگذار کرد. سردار در 21-20یک گل هم در جام‌حذفی زد و فصل را با 20گل باشگاهی به پایان رساند.با این آمار او یک هدف عالی برای لیون خواهد بود.

 

 

توییتهای خبرنگاران فرانسوی نشان از قطعیت این انتقال دارد؛ انتقال به دومین شهر پرجمعیت فرانسه بعد از پاریس و درحالیکه با حضور مسی در لیگ فرانسه این رقابتها نیز اهمیت و جذابیت فوق‌العاده خود را خواهد داشت. لیون پایتخت ابریشم جهان و یک شهر فرهنگی بسیار جذاب و زیباست.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار