فقط سه بازیکن بالای 30 سال در فهرست اسکو
لیست نهایی اسکوچیچ به نسبت ۴ بازی قبلی در بحرین دست‌خوش تغییراتی شده که موجب پایین آمدن میانگین سنی تیم ملی است.
کد خبر: ۹۹۰۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰ 31 August 2021

به گزارش تابناک سمنان دراگان اسکوچیچ که با نتایج خوبش در دور قبل و رساندن ایران با شرایط پیچیده به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی قطر حالا در افکار فوتبالی‌ها مقبولیت بیشتری کسب کرده چندی پیش در خصوص انتقادی که نسبت سن و سال بازیکنان تیمش مطرح بود واکنش نشان داده و معتقد بود میانگین سنی 28 سال تیمش که در بحرین به میدان رفت بهترین سن برای فوتبال بازی کردن در این سطح بوده و اگر سن بازیکنان بالاتر از این هم برود مشکلی برای تیم ایجاد نمی‌شود و آن‌ها می‌توانند تفکرات او را در زمین پیاده کنند.

 

البته دراگان گویا علی‌رغم این صحبت بدش نیامده به تیمش نیروی جوانی تزریق کند و از همین رو در مینی کمپ شاهد حضور چهره‌های جدید و جوانی بودیم که چند تن از آنها در لیست نهایی هم برای خود جایی پیدا کرده و ممکن است اگر در بازی سوریه شرایط خوب پیش رود اولین بازی ملی خود را نیز تجربه کنند.

 

اسکوچیچ ماه پیش و قبل اتمام مسابقات لیگ طی صحبت‌هایش در خصوص شانس دعوت جوانان به تیم ملی گفته بود: جوان‌ها باید روحیه‌ای داشته باشند که با لگد درِ تیم ملی را  شکسته و وارد این تیم شوند. من از آن‌ها این را می‌خواهم و هنوز منتظرم چنین چیزی ببینم.

 
 

گویا این تلنگر به جوانان و قائل شدن شانس برای آنها باعث شده که بازیکنان کم تجربه‌تر بیشتر تلاش کرده و نظر اسکو را جلب کنند و حتی برای اولین بار یک بازیکن دهه هشتادی پایش به تیم ملی باز شود.

 

*گلرهایی که می‌توانند سال‌ها دروازه را بیمه کنند
تیم ایران در این نسل گلرهای بسیار خوبی را دارد و حتی اسکوچیچ مجبور شده روی نام بهترین سنگربان‌های لیگ ایران خط قرمز بکشد و سه لژیونر را دعوت کند. بیرانوند ۲۹ ساله است، عابدزاده ۲۸ و پیام نیازمند ۲۶ سال دارد که با این سن و عملکرد خوب خود، این سه نفر سال‌ها می‌توانند پای ثابت اردوهای ملی باشند.

 

*چهار چهره جدید در خط دفاع یوزها
خط دفاعی ایران به نسبت بازی‌ها پیشین با توجه به مصدومیت پورعلی گنجی و مجیدحسینی، دو مدافع اصلی جام جهانی روسیه دچار تغییراتی شده و همچنین در این اردو خبری از دانیال اسماعیلی‌فر نیست و دفاع راست فولاد در تیم است. شجاع خلیل‌زاده و حسین کنعانی به ترتیب ۳۱ و ۲۷ ساله‌اند که احتمالا زوج ترکیب اصلی تیم ملی را تشکیل می‌دهند. صادق محرمی ۲۵ سال دارد و میلاد محمدی که تجربه بسیار خوبی نیز در زمینه ملی کسب کرده در سن ۲۸سالگی است. اما جعفر سلمانی و عارف آقاسی ۲۴ سال، صالح حردانی ۲۳ سال و سیاوش یزدانی ۲۹ سال دارند و چهره‌های جدید تیم ملی در خط دفاعی هستند.

 

 

*مسن‌ترین و جوان‌ترین بازیکن ایران در خط هافبک
در کمربند میانی تیم ملی ترکیبی از جوانان با انگیزه و با تجربه ها حضور دارند. نورافکن که پیش از این هم سابقه دعوت به تیم ملی را دارد در اوج جوانی و در سن ۲۴سالگی می‌تواند بسته به نظر کادرفنی در هافبک دفاعی یا دفاع چپ به میدان برود. عزت اللهی، محمد کریمی و قلی‌زاده ۲۵ و سرلک که دومین اردوی ملی خود را تجربه می‌کند ۲۶ساله هستند؛ ترابی ۲۷ و احمد نوراللهی، زبیر نیک نفس، علیرضا جهانبخش و سامان قدوس ۲۸ سال دارند. وحید امیری مسن‌ترین بازیکن با ۳۳ سال و یاسین سلمانی، اولین دهه هشتادی ملی پوش ۱۹ سال دارد.

 

*خط آتش، ترکیبی از جوانی و تجربه
در خط حمله تیم ملی چهار بازیکن حضور دارند که سه نفر آن‌ها یعنی انصاری‌فرد ۳۱ساله، طارمی ۲۹ساله و آزمون ۲۷ ساله با بازی در جام ملت‌ها و جام جهانی تجربه بالایی دارند و همچنین از سن نسبتا مناسبی هم برخوردارند. چهارمین مهاجم تیم ملی نیز قایدی ۲۳ساله است که می‌تواند در دورنهایی انتخابی جام جهانی قطر توانایی‌های خود را در زمینه ملی نیز به رخ بکشد.

اسکوچیچ با تغییر لیست نسبت به چهار بازی گذشته بیش از یک سال میانگین سنی تیم را پایین آورد و به زیر ۲۷ سال رساند. تیمی که چشم یک ملت به ساق‌های آنها دوخته شده تا بتوانند سومین حضور پیاپی ایران را در جام جهانی رقم بزنند. با این لیست تفاوت ترکیب اصلی و ذخیره‌ها از نظر تجربه بیشتر شده و باید دید اسکوچیچ در عمل چقدر روی جوان‌ترها حساب کرده و آیا فرصت چشمگیری به آن‌ها خواهد رسید یا خیر.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار