تشنه دل خبرداد؛
تابناک سمنان: علی تشنه دل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: بانک‌ها خود را در سود و زیان فعالیت واحدهای تولیدی شریک بدانند و مشکلات تولیدکنندگان را با تملک واحدها و تجهیزات دوچندان نکنند.
کد خبر: ۹۹۰۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴ 01 September 2021

کمبود آب در شرق استان سمنان مانع فرآوری مواد معدنی می‌شود - خبرگزاری بازار  - سایت خبری بازار

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد:سازگاری نداشتن ارکان نظام اقتصادی مانند نظام مالیاتی، بانک‌ها و کسب و کارها با یکدیگر، مشکلات و موانع واحدهای تولیدی را افزایش داده است.

وی ابراز داشت: در بسیاری از مواقع همکاری نداشتن بانک‌ها با واحدهای تولیدی باعث تاخیر در تزریق اعتبار و ورشکستگی واحدها پیش از آغاز به کار می‌شود.

علی تشنه دل تصریح کرد: هشت درصد از واحدهای تولیدی استان سمنان غیرفعال است  و  ۴۰ درصد واحدهای راکد با مشکل رکود بازار فروش مواجه هستند و گاهی نیز تولیدکنندگان به دلیل طرح اولیه نامناسب تولید ورشکست شدند.

تشنه دل همچنین ادامه داد: با اشاره به اینکه شراکت بانک‌ها با واحدهای تولیدی قسمت زیادی از مشکلات چرخه تولید را حل می‌کند و بانک‌ها خود را شریک واحدهای تولیدی نمی‌دانند و آن‌ها را به عنوان منبع درآمد خود می‌شناسند و این رویکرد نادرست زمینه ورشکستی واحدهای تولیدی را فراهم می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان سمنان نیز در این نشست انضباط مالی را ریشه تداوم کار بنگاه‌های اقتصادی دانست و گفت: وقتی منابع مالی تولید از بانک فراهم شود، بانک شریک اجباری تولید می‌شود و انضباط مالی بنگاه اقتصادی از بین می‌رود.

حسن آلبویه بیان کرد: اگر تامین منابع تولید تنها از طریق بانک‌ها باشد، صفی از تقاضا برای تسهیلات تشکیل می‌شود و رانت گسترش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه شراکت‌های اسلامی به معنای شراکت در سود و زیان است افزود: بانک‌ها باید به ورود منابع مالی به چرخه تولید کمک کنند و دنبال سود صرف برای خود نباشند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان سمنان با بیان اینکه روندهای کاری نادرست نظام بانکی واحدهای تولیدی را تعطیل می‌کند گفت: ۱۳۱ واحد تولیدی دارای ماشین‌آلات و تجهیزات در شهرک‌های صنعتی استان  تعطیل است که ۳۹ واحد با مشکلات بانکی و ۱۱ واحد با رکود بازار فروش مواجه هستند.

 

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار