در ۵ ماهه اول سال؛
تابناک سمنان: سرهنگ علیرضا ابوطالبی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان سمنان گفت: ۸۵ هکتار از اراضی ملی با تلاش ماموران یگان حفاظت در پنج ماهه اول سال جاری از دست سودجویان رفع تصرف شد.
کد خبر: ۹۹۰۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴ 02 September 2021

کشف زمین خواری 14 هکتاری در بندرخمیر

 

 

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان سمنان گفت: مناطق شمالی استان سمنان به دلیل دارا بودن زمین‌های با ارزش بیشتر گرفتار تصرف‌های غیرقانونی است و این میزان رفع تصرف اراضی ملی در استان در قالب تشکیل ۳۶ پرونده در دستگاه قضا انجام شد.

سرهنگ علیرضا ابوطالبی بیان کرد: تصرف در اراضی ملی خط قرمز ماموریت‌های یگان حفاظت می‌باشد و در صورت مشاهده و یا اطلاع از این موضوع سریعا برابر مقررات رفتار می‌گردد.

سرهنگ ابوطالبی اظهار داشت: همراهی دادستان‌های سراسر استان سمنان برای اجرای این قانون نقش بازدارندگی خوبی از تصرف اراضی ملی و ساخت و ساز غیر مجاز دارد و انتظار می‌رود همکاران دستگاه قضا در این زمینه بیش از پیش همراهی کنند.

وی همچنین ادامه داد: کاهش بارش‌ها و خطر آتش‌سوزی به عنوان تهدیدی برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی در استان سمنان و همچنین گرمای هوا، خشک بودن گیاهان، وزش باد‌های موسمی و سهل انگاری مردم احتمال وقوع آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی را افزایش داده است

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ادامه داد: مبارزه با تصرفات اراضی ملی و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی از چنگال سودجویان در اولویت کاری یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان قرار دارد.

سرهنگ ابوطالبی از مردم خواست هر گونه تخلف و جرم شامل: تخریب و تصرف اراضی ملی، قطع درختان، حریق، چرای غیر مجاز دام و ورود غیر مجاز به مناطق تحت قرق و حفاظت را با شماره تلفن‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

وی در پیان اضافه کرد: طبق قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع، یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری می‌تواند در صورت رسیدن به قطعیت در زمینه تصرف اراضی ملی و ساخت و ساز غیر مجاز بدون مراجعه به مراکز قضایی رفع کند، اما اجرای این قانون نیازمند حمایت همکاری دستگاه قضا در استان سمنان است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار