لندن:
کمیته مشترک ناظر بر ایمنی سازی و واکسیناسیون در انگلیس اعلام کرد فقط کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله‌ که در معرض خطرند، باید واکسینه شوند.
کد خبر: ۹۹۰۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵ 04 September 2021

کمیته واکسیناسیون انگلیس تزریق واکسن به کودکان را نپذیرفت

 

به گزارش تابناک سمنان کمیته مشترک ناظر بر ایمنی سازی و واکسیناسیون در انگلیس اعلام کرد فقط افراد ۱۲ تا ۱۵ ساله‌ای که به بیماری‌هایی همچون دیابت نوع ۱، بیماری‌های شدید قلبی، ششی، کبدی و عصبی مبتلایند، یا کودکانی که در خانواده شان، بزرگسال مبتلا به بیماری‌های حاد زندگی می‌کند، می‌توانند واکسن کرونا را دریافت کنند. این کمیته روز جمعه اعلام کرد فقط کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله‌ای که به علل گوناگون، در معرض خطرند، باید علیه ویروس کرونا واکسینه شوند. شمار کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله‌ای که واکسن کرونا در انگلیس دریافت خواهند کرد، حدود ۲۰۰ هزار نفر برآورد شده است. گوین ویلیامسون (Gavin Williamson)، وزیر آموزش و پرورش انگلیس از جمله افرادی است که مایل بود همه کودکان ۱۲ سال به بالا در این کشور، واکسن کرونا دریافت کنند تا خیال والدین دانش آموزان آسوده شود.


وی پیشنهاد کرده بود واکسن کرونا فقط با دریافت رضایت نامه کتبی از والدین، به دانش آموزان در مدارس تزریق شود. دولت انگلیس از دو هفته پیش، واکسیناسیون نوجوانان ۱۶ و ۱۷ ساله را آغاز کرده است و بدین ترتیب، همه افراد بالاتر از ۱۵ سال در این کشور، می‌توانند برای دریافت واکسن کرونا اقدام کنند. براساس نظر کمیته مشترک ناظر بر ایمنی سازی و واکسیناسیون در انگلیس،لازم نیست همه کودکان بالاتر از ۱۲ سال در این کشور، علیه بیماری کووید-۱۹ واکسینه شوند. کارشناسان نگرانند مبتلا شدن کودکان ۱۲ تا ۱۵ سال به کووید-۱۹، بیماری‌های حاد بزرگسالان خانواده را تشدید و موجب خطر برای این بیماران شود. تارنمای روزنامه دیلی میرور نوشت: کمیته مشترک ناظر بر ایمنی سازی و واکسیناسیون در انگلیس تصریح کرد در اعلام نظر، به جای منافع عموم مردم کشور، اولویت را به منافع واکسن برای کودکان داده است.

برخی از کشور‌های اروپایی استفاده از واکسن آسترازنکا را به دلیل ایجاد لختگی خون به حالت تعلیق درآورده یا محدود کرده‌اند

دیلی میرور افزود: اطلاعات دریافتی از آمریکا نشان می‌دهد در موارد بسیار نادر، تزریق واکسن کرونا موجب شده است آماس ماهیچه قلب (myocarditis) در افراد پدید آید. در این مورد، ماهیچه قلب متورم می‌شود و توانش به منظور پمپ کردن خون در بدن، کاهش می‌یابد. این پیامد به ویژه در پسرانی که واکسن کرونا زده اند، یک هفته پس از دریافت دومین دوز واکسن کرونا دیده می‌شود که نشانه آن، ضربان نامنظم قلب است. این روزنامه نوشت دانشمندان در آمریکا، پس از بررسی میلیون‌ها کودک که واکسن کرونای شرکت فایزر را دریافت کرده اند، یک هزار مورد ابتلای به تورم قلب را مشاهده کرده اند که از این شمار، اغلب موارد خفیف بوده اند و حدود ۸۰۰ نفر از آنان، در ماه ژوئیه بهبود یافتند. در انگلیس تاکنون ۲۰ میلیون واکسن آکسفورد- آسترازنکا ترزیق شده است. برخی از کشور‌های اروپایی استفاده از این واکسن را به دلیل ایجاد لختگی خون به حالت تعلیق درآورده یا محدود کرده‌اند.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: IRIB

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار