پرهیز از برنامه های صوری قرآنی ؛
تابناک سمنان: حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: برنامه‌های تاثیرگذار در توسعه فرهنگ قرآنی در استان مدنظر باشد و از برنامه‌های صوری در این مسیر پرهیز شود.
کد خبر: ۹۹۱۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰ 05 September 2021

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بیان کرد: فعالیت‌های قرآنی برای تاثیرگذاری باید هدف‌دار و برنامه‌محور باشد.

وی با بیان اینکه آموزش‌های قرآنی به ویژه روخوانی برای قشر‌های مختلف جامعه از جمله اصناف و دانش آموزان دبیرستانی مورد توجه باشد دانشگاه و حوزه دو جامعه هدف در فعالیت‌های قرآنی است و باید از ظرفیت دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه باید برای توسعه فعالیت‌های قرآنی استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی بیان کرد: جلسات تفسیر عمومی قرآن باید در شهر‌ها مورد توجه باشد و با تعیین مکانی حداقل هفته‌ای یک جلسه عمومی نفسیر برگزار شود.

حجت الاسلام مطیعی ادامه داد: برای ارتقای فرهنگ در جامعه باید کار‌های ویژه‌ای صورت گیرد تا تاثیرگذار باشد و توجه به امور قرآنی و فعالیت‌های قرآن محور می‌تواند در این موثر باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این نشست فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی در این استان و اهداف تدوین سند توسعه فعالیت‌های قرآنی را تبیین کرد.

فرشید فلاح گفت: سند چشم انداز توسعه فعالیت‌های قرآنی بر اساس منشور قرآنی و رهنمود‌های مقام معظم رهبری در استان سمنان تدوین و به تصویب شورای فرهنگ عمومی این استان رسیده است.

فلاح با بیان اینکه در کار گروه مرتبط با این سند که در فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده، برنامه‌های سال ۱۴۰۰ دستگاه‌های اجرایی تدوین شده است گفت: برای این برنامه‌ها سه میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شد که منتظر تصویب و تخصیص این رقم از محل اعتبارات استانی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی هستیم.

وی با اشاره به وجود معاونت قرآن و عترت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز دفتر امور قرآن و عترت مسوول پیگیری فعالیت‌های قرآنی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از برگزاری فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی در این اداره کل در خصوص قرآن نیز خبر داد و گفت: جشنواره ملی قرآنی آیات با موضوع مطبوعات و رسانه‌ها سال گذشته به میزبانی این اداره کل برگزار شد که بیش از یکهزار اثر از استان‌های کشور به این جشنواره رسید.

وی هدف از برگزاری این جشنواره‌ها را نیز مطرح کردن نام سمنان به عنوان استانی قرآنی و دینی در رسانه‌های کشور دانست و گفت: با این اقدامات نام سمنان همواره با خوبی‌ها مطرح می‌شود.

فلاح حمایت از فعالیت‌های فرهنگی هنری قرآنی را از دیگر برنامه‌های این اداره کل برشمرد و گفت: در سال ۹۹ با حمایت دفتر قرآن و عترت، یک کتاب قرآنی و یک موشن گرافیک قرآنی تولید و ارائه شده است.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار