با خیر خیران استان سمنان؛
تابناک سمنان: امید کهربایی مدیرکل زندان‌های استان سمنان از آزادی ۳۵ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: یکی از این زندانیان ۱۰ سال به دلیل مسائل مالی در زندان بود.
کد خبر: ۹۹۱۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶ 05 September 2021

1,887 prisoners of unintentional crimes freed during spring - Tehran Times

 

مدیرکل زندان‌های استان سمنان با بیان اینکه ۲۹ زندانی با کمک مالی بلاعوض و ۶ زندانی با انجام مشاوره و صلح و سازش از زندان‌های استان آزاد شده‌اند، تاکید کرد: مجموعاً در پنج ماهه نخست سال جاری شاهد آزادی ۳۵ زندانی بوده‌ایم.

وی اظهار داشت: برای بازگرداندن این زندانیان به آغوش خانواده، یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال از محل کمک خیران و بیش از هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از منابع ستاد دیه به شاکیان این زندانیان پرداخت شده است و همچنین بیش از ۱۱ میلیارد ریال از بدهی این مددجویان با تلاش و پیگیری مددجویان و رؤسای زندان‌های استان و وساطت ریش‌سفیدان از سوی شاکیان بخشوده شده و در حدود ۲۲ میلیارد ریال نیز شامل اعسار شده است.

 

امیر کهربایی افزود: مجموع بدهی زندانیان آزاد شده ۴۴ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال بوده است و این زندانیان با تلاش ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان، پیگیری‌های مددکاران زندان‌ها و مشارکت فعال خیران استان آزاد شدند.

کهربایی همچنین ادامه داد:  ۱۶ نفر از زندانیان آزاد شده در زندان شاهرود، ۱۱ نفر در زندان مرکزی سمنان، ۶ نفر در زندان گرمسار و دو نفر در زندان دامغان به سر می‌برند که ۲۲ نفر از آن‌ها به دلیل جرایم مالی غیرعمد، چهار نفر مهریه و ۹ نفر نفقه وارد زندان شده بودند.

وی در پایان از تلاش مضاعف مسئولان زندان‌های استان برای آزادسازی دو نفر از زندانیان قدیمی جرایم غیرعمد خبر داد و گفت: خوشبختانه در نتیجه این اقدامات، یک مددجوی ۶۵ ساله و اهل گرمسار که از سال ۹۰ وارد زندان شده و دارای ۴۶ فقره محکومیت مالی بود، پس از ۱۰ سال از زندان آزاد شد و به آغوش خانواده خود بازگشت.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار