امیدوارم آقای سمیعی بهترین تصمیم را بگیرد؛
یحیی گل‌محمدی از فدراسیون فوتبال خواست که اجازه خرید یک بازیکن خارجی به نمایندگان ایران داده شود.
کد خبر: ۹۹۱۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹ 06 September 2021

به گزارش تابناک سمنان  سرمربی پرسپولیس در حاشیه تمرین امروز تیم پرسپولیس که با حضور خبرنگاران برگزار شد، مصاحبه‌ای ایستاده در مقابل میکروفن‌های پرتعداد رسانه‌ها انجام داد و درباره مسائل تیمش اظهار نظر کرد.

 

او به حواشی تغییر مدیریت در پرسپولیس و شایعه استعفای جعفر سمیعی نیز پرداخت و از مدیرعامل قرمزها حمایت کرد. گل‌محمدی همچنین به ماجرای رخ داده در تاجیکستان پرداخت و گفت که اتفاقات عجیب و نگران کننده ای رخ داده است.

 

یحیی در مورد خرید بازیکن خارجی نیز اظهار نظر کرد و گفت که باوجود علاقه و طرفداری اش از ممنوعیت خرید خارجی، امیدوار است که فدراسیون به نمایندگان ایران اجازه بدهد که بازیکن خارجی بخرند.

 

 

گفتگوی او را می‌خوانید:

 

 

* مجبور شدیم 12 نفره تمرین کنیم
باتوجه به شرایط عجیب و برنامه ریزی عجیب مسابقات، تمرینات را بدون ملی پوشان شروع کردیم. اینکه این اتفاق برای باشگاهی بیفتد و در باشگاه‌های آسیا بجنگد، خیلی سخت است. این برنامه ریزی کار ما را سخت کرده. هر تیمی بازیکن جدید جذب کرده و احتیاج به تمرینات هماهنگ و بازی تدارکاتی دارد اما این برنامه ریزی باعث شده تا خصوصا باشگاه پرسپولیس بیشترین لطمه را ببیند چون بیشترین نماینده را در تیم ملی داشتیم. واقعا شرایط عجیب و غریبی است اما بچه‌ها خیلی پرانگیزه و با تعهد بالا کار را شروع کردند. طراحی تمرین برای تیمی که 15 یا 12 نفره تمرین می‌کند، کار سختی است و ما از بازیکنان پایه برای این کار استفاده کردیم.

 

 

 

 

 

* کارهایی کردند که از مُد افتاده
استقلال تاجیکستان از نظرفنی تیم خوبی است و دفاع خیلی منظمی دارد و با این دفاع تیمی که داشتند توانستند همین دوره به عنوان تیم اول راهی مرحله بعدی شوند. چند خارجی خوب دارند و شرایطی که آنجاست هم فضایی بسته است که این را نماینده ما هم دید. اتفاقاتی که آنجا افتاد خیلی عجیب و پیش پا افتاده بود و کارهای خیلی قدیمی که شاید 30-40 سال پیش مد بود را انجام می‌دادند.

 

* اوضاع تاجیکستان نگران کننده است
اما خب باید برویم تاجیکستان؛ جایی که هم شرایط چمن مصنوعی وجود دارد و همچنین عدم شناختی که ما باتوجه به خریدهای آنها و عدم پخش مسابقاتشان داریم. آنها حتی ساعت بازیشان را عوض کردند چون می‌دانستند ما نماینده داریم. اتفاقات پیش پا افتاده‌ای رخ داده و امیدوارم حداقل ای اف سی و فدراسیون ما همکاری کنند و مسائل را پیگیری کنند تا بازی در شرایط فیرپلی برگزار شود. اتفاقاتی که ما دیدیم نگران کننده است.

 

* امیدوارم سمیعی بهترین تصمیم را بگیرد
من دیشب ماجرای استعفای آقای سمیعی را شنیدم و سعی کردم با ایشان تماس گرفتم که نتوانستم. ما در شرایطی هستیم که این اتفاقات برای ما خوب نیست. باید با آرامش بیشتری کار را دنبال کنیم اما متاسفانه امروز خبرهایی مبنی بر استعفای ایشان آمد که ما را خیلی نگران کرد. امیدوارم آقای سمیعی بهترین تصمیم را بگیرد چون ما به آرامش بیشتری احتیاج داریم و باید سعی کنیم این آرامش در تیم برقرار باشد. خودم امیدوارم اتفاقات خوبی در باشگاه بیفتد چون با حضور ایشان اتفاقات بهتری در باشگاه رخ خواهد داد.

 

* اجازه بدهند تیممان را تقویت کنیم
بحث مهاجم نیست؛ ما صحبتی کردیم و از فدراسیون خواستیم و گفتیم درست است که باشگاه بدهکار هستیم و پرونده باز هم داریم اما پرسپولیس، استقلال و تراکتور نمایندگان ایران هستند و حالا اینکه یک بازیکن را اجازه بدهند بخریم، ممنون می‌‍شویم. امیدوارم جوری شود که تیممان را تقویت کنیم و وارد مسابقات شویم، اگر این اجازه را بدهند ما چند گزینه از بین 10-15 گزینه که داشتیم انتخاب کردیم و امیدوارم فدراسیون یک خبر خوب به ما بدهد و قوی تر وارد مسابقات شویم.

 

 

 

 

 

* موافق ممنوعیت خارجی بودم اما...
بحث خارجی را من خودم جزو کسانی بودیم که نسبت به این قوانین وضع شده جدید، خوشحال شدم و طرفدار آن هستم. چون فوتبال ما آسیب زیادی از قرارداد با مربیان و بازیکنان خارجی دیده اما باید این طرف قضیه را ببینیم چون لیگ قهرمانان یک آوردگاه بزرگی برای ماست و حریفان خیلی هزینه می‌کنند. این بدهی ها برای چند ماه گذشته نیست و از چند سال گذشته به اینور بوده و متاسفانه ما الان ضررش را می‌بینیم و کار را برایمان سخت تر کرده.

 

* مشکلی اصلی غیبت ملی پوشان است
مشکل اصلی من بحث شروع لیگ و بدنسازی نیست، بحث ما غیبت بازیکنان ملی پوش است و به همین خاطر ممکن است ناهماهنگی داشته باشیم و بدون تمرین باید به تاجیکستان برویم. این مشکل اصلی ماست. برنامه ریزی خوبی برای باشگاه‌ها وجود نداشته و خصوصا برای ما اشکالات زیادی وجود داشته.

 

* ما در شرایط سخت قوی می‌شویم
من دوست ندارم وارد فضای کری خوانی شوم و استقلال تاجیکستان تیم فنی و خوبی است. این که قرمز بپوشند یا آبی، فرقی ندارد ما باید برویم و در شرایط نابرابر بازی کنیم. امیدوارم برویم و با دست پر برگردیم. به هواداران قول می‌دهم با انگیزه بالا برویم و ما همیشه نشان دادیم که در شرایط سخت قوی تر می‌شویم.

 

* یک ملی پوش را به خاطر 500 میلیون از دست دادیم
ما خصوصا در بحث مهاجم نتوانستیم که چیزی که در لیست وجود دارد را به آن برسیم و حتی یک مورد هم متاسفانه اتفاق نیفتاد و در هر صورت یک سری مشکلات مالی باشگاه اجازه نمی‌دهد ما با باشگاه‌هایی که پول نقدی دارند، رقابت کنیم. باشگاه هایی که پول برایشان مسئله ای نیست و بزرگترین مشکل ما خالی بودن حساب است. ما حتی نتوانستیم با 400-500 بازیکنی که در حد تیم ملی بود را نگه داریم. اگر بود، می‌توانستیم بازیکنمان را حفظ کنیم و دو تا از فیکس‌های تیم ملی را از دست دادیم و همچنین شهریار مغانلو را به دلیل مشکلات مالی از دست دادیم. بازیکنانی را خریدیم که عاشق تیم هستند و حتی حاضر شدند خیلی چیزهایشان را بفروشند پول رضایت نامه بدهند. از آنها و بازیکنان تمدیدی تشکر می‌کنم، چون پیشنهادات خیلی بهتری داشتند با پیش پرداخت واقعا خوب اما اینجا آمدند با صفر ریال هم تمدید کردند و هم قرارداد بستند. بچه‌هایی که ماندند عاشقانه کار را ادامه می‌دهند.

 

 

 

 

 

* باید دست این مربیان را ببوسیم
درباره مشکلات مالی باشگاه‌هایمان چه بگویم؟ فکر کنم این اتفاقات، اتفاقاتی نیست که از چند ماه پیش افتاده باشد، این شاید حاصل تصمیم‌گیری‌های خیلی ها باشد و شاید در دو سه دهه اشتباهات زیادی شده و تلاش زیادی هم شده اما این امکاناتی که باشگاه‌های ما دارند در مقابل امکانات تیمهای دیگر، قابل مقایسه نیست. در شرق آسیا و کشورهای دیگر وقت می‌گذارند و امکانات دارند چون اسپانسر دارند و حق پخش دارند اما اینجا باید برای یک میلیون پول بجنگی و قرض کنی. ساختار باشگاه‌ها معیوب است و بحث اسپانسر و حق پخش اصلا معلوم نیست. بحث کپی رایت و فروش پیراهن مشکلاتی را به وجود آورده و این کار را سخت می‌‍کند. یا باید از جیب هزینه کنی که سرسام آور است و نمی‌شود، یا باید دولت هزینه کند که آن هم مشکل دارد و قوانینی وضع شده که نمی‌توانند کمک کنند. ایراد زیاد داریم اما از آن طرف استعدادهای نابی داریم. فوتبال ایرانی در آسیا معروف است و فکر کنم همین استعدادها فوتبال ما را سرپا نگه داشته و همچنین مربیانی که بدون هیچ چشمداشتی کار کردند و باید دست همه شان را بوسید و به داشتن چنین مربیانی افتخار کرد. مربیانی که از 40 سال قبل یا بیشتر کار کردند و آنها فوتبال را زنده نگه داشتند.

 

* شرایط سرلک تا 48 ساعت مشخص می‌شود
میلاد سرلک جواب عکسش هایش را امروز گرفته و شرایطش تا فردا پس فردا مشخص خواهد شد. اما شرایطش فکر نکنم خیلی حاد باشد. آنطرف هم کمال کامیابی‌نیا را ارتباط داشتیم و قرار شد بعد از لیگ قهرمانان بیاید و الان دبی است برای کارهای درمانی.

 

* چهارشنبه با گل گهر بازی داریم
ما چهارشنبه با گل گهر بازی داریم و اینجا جا دارد از آقای قلعه نویی تشکر کنم با این که جمعه بازی داشتند حاضر شدند به ما کمک کنند و چهارشنبه با ما بازی کنند.

 

* پرسپولیس با چنگ و دندان حفظ شده
وضعیت باشگاه انقدر خراب بود و انقدر مشکلات پرونده‌ای و رای‌های سنگینی که متاسفانه کمر باشگاه را خم می‌کرد؛ از خود آقای برانکو و دستیارانش و آقای بودیمیر و حالا هم پرونده آقای کالدرون. یک سری پرونده‌های داخلی هم بود. واقعا مقابله با این پرونده‌ها خیلی سخت است اما آقای سمیعی تلاش زیادی کردند و مشکلات زیادی را حل کردند. اما انقدر زیاد است که باید خیلی ها کمک کنند. امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد و تیمی که با چنگ و دندان در سالیان دراز نگه داشته و افراد زیادی برایش زحمت کشیدند، امیدوارم شرایطی حکم فرما شود که این مشکلات برطرف شوند.

 

 

 

 

 

* امیدوارم سمیعی با ماندنش مسئله را تمام کند
بحث ایجاد آرامش خیلی مهم است و این شرایط نباید قبل از بازی استقلال تاجیکستان اتفاق بیفتد. اگر صبورتر بودیم می‌توانستیم بعد از بازی استقلال تاجیکستان تصمیم‌ گیری‌های بهتری داشتیم. امیدوارم آقای سمیعی این مسئله را با ماندنش تمام کند و به پرسپولیس کمک کند. ما همه دوست داریم ایشان بمانند و آرامش تیم حفظ شود. ما همینجوری هم مشکلات زیادی داریم و فکر نکنم طاقت و گنجایش این مشکلات را داشته باشیم.

 

  • در این فضا باید گرگ بالان دیده باشی
    قطعا تیمی که شرایط مالی بهتری دارد، می‌تواند خیلی راحت بازیکن بگیرد. این شرایط برای خود ما مهیا نبود و این مشکلاتی که وجود داشت، باعث شد از تیمی جدا شوند و نتوانیم ثباتی که باید را داشته باشیم. در هر صورت رقابت با تیمهای پولدار خیلی سخت است. باید گرگ بالان دیده باشی که در این شرایط دوام بیاوری و بچه‌ها و تیم‌ما به عشق هواداران و با حمایت هواداران کار می‌کنند و امیدوارم اتفاقات خوب هم بیفتد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار