گراهام در ادامه این ادعا افزود: ما به افغانستان باز خواهیم گشت همانطور که به عراق و سوریه بازگشتیم.
کد خبر: ۹۹۱۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷ 06 September 2021

گراهام: ما به افغانستان باز خواهیم گشت

 

 

به گزارش تابناک سمنان «لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه کنگره آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی «بی بی سی» مدعی شد که فارغ از خروج پر هرج و مرج نظامیان آمریکایی از افغانستان، آنها به این کشور باز خواهند گشت.

وی در پاسخ به سوال مجری این برنامه مبنی بر اینکه آیا واشنگتن اکنون که افغانستان تحت کنترل غیر رسمی طالبان است، مایل خواهد بود به آنجا برگردد، گفت که آمریکا چاره ای غیر از این ندارد.

گراهام با تاکید بر اینکه افغانستان ممکن است به محلی برای اقدامات افراطی و بهشتی برای تروریست های القاعده تبدیل شود، مدعی شد: ما مجبور خواهیم بود، چرا که تهدید (تروریسم) بسیار بالا است.

طبق ادعای گراهام، نگرانی ها برای ظهور عناصر تروریستی دقیقاً همان عاملی است که آمریکا بخاطرش به عراق برگشت و امروز حدود پنج هزار نظامی در آنجا دارد.

وی در ادامه ادعایش با اشاره به اینکه آمریکا گزینه های کمی جهت پرداختن به اوضاع فعلی افغانستان دارد، گفت که «این راه حل من است: مقاومت دره پنجشیر را یاری کنید. طالبان قادر نخواهد بود که بر افغانستان حکومت کند چرا که مردم این کشور از آنها متنفرند. مادامی که شاهد افزایش مقاومت هستید، چه چیزی قرار است در طول زمان رخ دهد؟ داعش از پس طالبان بر خواهد آمد و در سال آینده تمام افغانستان به سمت تجزیه شدن پیش خواهد رفت که این زمینه ساز یورشی کامل در جهت حمله به منافع غرب خواهد شد».

این سناتور پیشتر نیز در گفتگو با شبکه خبری نیوزمکس اعلام کرده بود که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به دلیل افتضاحی که در افغانستان به بار آورده است، باید استیضاح شود.

لیندسی گراهام همچنین مدعی شده بود که جو بایدن به دلایل سیاسی، همه نیروهای آمریکا را از افغانستان خارج کرد، اما کاری که او انجام داد شرایط را برای یک ۱۱ سپتامبر دیگر فراهم می‌کند و او از هزاران تن از متحدان ما که شجاعانه در کنار ما جنگیده‌اند، دست کشیده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

 

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار