یک فصل فوق العاده در راه است؛
دلایل زیادی وجود دارد که هواداران فوتبال در سراسر جهان رقابت های لالیگا را دنبال می کنند.
کد خبر: ۹۹۱۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۹ 07 September 2021

به گزارش تابناک سمنان بالاخره فصل جدید لالیگا شروع شد و با تجربه فصل گذشته، ما در انتظار یک فصل هیجان انگیز، سخت و نزدیک خواهیم بود. اما حتی فراتر از اتفاقات دراماتیک در زمین، ورزشگاه ها و رقابت ها، دلایل بسیار بیشتری وجود دارد که هر هفته رقابت های لالیگا را از نزدیک دنبال کنید. در ادامه 20 دلیل منحصر به فرد بودن لالیگا در فوتبال جهان را مرور می کنیم؛

 

فلسفه منحصر به فرد بیلبائو؛ این باشگاه از همان سال 1911 به فلسفه همیشگی خود وفادار مانده و فقط بازیکنان اهل باسک یا کسانی که در منطقه رشد کرده اند در ترکیب قرار می گیرند. همانطور که بازیکنان این تیم معمولا می گویند، آنها گروهی از دوستان صمیمی هستند که با بهترین تیم های جهان روبرو می شوند. "کلیسای جامع" مانند ورزشگاه سان مامس متعلق به این باشگاه، به این سنت افتخار می کند. بیلبائو همچنان به عنوان سنگر حفظ سنت در این جهان دستخوش تغییرات فراوان، قدرتمند باقی مانده است.

 

 
 

بی رقیب در فوتبال جهان؛ در طول این سالها بارسلونا بسیاری از بزرگترین بازیکنان تاریخ را در اختیار داشته است. در حقیقت ، باشگاه دیگری در فوتبال جهان نمی تواند با 12 توپ طلای بازیکنان این باشگاه برابری کند. البته یک بازیکن از این حیث بالاتر از دیگران ایستاده است؛ لیونل مسی. پس از 17 فصل و 35 جام، شماره 10 قدیمی بارسلونا در سال 2021 در شرایطی نوکمپ را ترک کرد که تقریبا تمام رکوردهای فردی از جمله شش توپ طلا با پیراهن بارسلونا را در اختیار داشت. پنج اسطوره دیگر بارسا نیز در روزهایی که برای این باشگاه بازی می کردند این جایزه را به دست آوردند: رونالدینیو، ریوالدو، هریستو استویچکوف، یوهان کرایف (دو بار) و لوئیس سوارز میرامونتس.

 

اقلیت شگفت انگیز؛ اسپانیول یکی از قدیمی ترین و مشهورترین باشگاه های فوتبال اسپانیا است. یکی از 10 باشگاه اصلی که در اولین فصل لالیگا را در سال 1929 شرکت کرده و در بین چهار باشگاهی قرار داشته سابقه بیشترین حضور در فصول لالیگا را در کارنامه دارند. "اقلیت شگفت انگیز" از پایه های اصلی تاریخ لالیگا بوده و اهمیتی فراوان مانند نام هایی چون آلفردو دی استفانو، فرانس پوشکاش و لاسلو کوبالا در طی این سالها داشته اند.

 

مقاومت و شور و تعصب اتلتیکوی دیگو سیمئونه؛ سرمربی آرژانتینی به تدریج با لوس بلانکوس تاریخ سازی می کند. تحت رهبری سیمئونه، فوتبال سنتی و محکم اتلتیکو به تعادلی خاص بین عمل گرایی و ​​زیبایی مستحکم تبدیل شده است. هر مسابقه داستانی زیبا از روایت غلبه بر حریف است. رویکردی که این باشگاه را به سطح دو قدرت سنتی لالیگا رسانده و حالا اتلتیکو به عنوان مدافع قهرمان، فصل را آغاز کرده است. و البته هواداران فوق العاده و پرشور اتلتی را فراموش نکنید؛ شکلی از هواداری که در تعهد و حمایت بی قید و شرط، بی نظیر است.

 

 

استعدادهای درخشان سویا؛ باشگاه آندلسی کاملا در این شهر ریشه دارد. با این وجود سویا هوشمندانه تغییرات دنیای مدرن و ایده های جدید را پذیرفته تا با در اختیار داشتن شبکه استعدادیابی غبطه برانگیزی، به یکی از پیشروترین باشگاه های فوتبال اروپا تبدیل شوند. تحت هدایت مدیر ورزشی جدید باشگاه یعنی مونچی، این باشگاه از حضور در دسته دوم در سال 2001 به رکورد قهرمانی در شش دوره لیگ اروپا با بازیکنانی که بعدها ستاره هایی جهان شدند، تبدیل شده است. همه بازی های سویا را دنبال کرده و نیم نگاهی به یک فوق ستاره آینده فوتبال در زمین داشته باشید.

 

لذت فوتبال در رئال بتیس؛ همانند شعار "موشو بتیس"، این باشگاه اهل سویا احساسی فراتر از آن شور و اشتیاق عرف در شما ایجاد می کند. طرفداران بتیس جزو پرشور ترین و مبتکرترین هواداران در اسپانیا هستند. این احساس در طول سال های متمادی به زمین فوتبال نیز تسری پیدا کرده و ترکیب بتیس شاهد حضور ماهرترین و غیرقابل پیش بینی ترین استعدادهای فوتبال مانند فینیدی و دنیلسون است. امروز نیز امثال خوآکین، کانالس، لاینز و فکیر این راه را دنبال می کنند.

 

ذهنیت برنده شدن رئال مادرید؛ قهرمان هایی در بین قهرمانان. بدون نقش آفرینی رئال مادرید، فوتبال امروز اینگونه نبود. آنها بیش از هر باشگاه دیگری در تاریخ قهرمان لالیگا و لیگ قهرمانان شده و بهترین بازیکنان فوتبال جهان را در اختیار داشته و دارند. اما این هرگز کافی نیست. آنها هر بازی را به مثابه یک فینال در نظر گرفته و هر هفته هواداران را تا سوت پایان نیم خیز نگه می دارند. همانطور که خوانیتو، اسطوره باشگاه در گذشته گفت: "90 دقیقه های برنابئو زمانی بسیار طولانی است." وقتی برنابئو غرش می کند، ممکن است هر اتفاقی رخ دهد.

 

 

تیکی تاکای رئال سوسیداد؛ این باشگاه نامی سنگین در فوتبال اسپانیا پییدا کرده، در سال های اخیر جهش بزرگی داشته و فاتح کوپا دل ری 2020 شده است. به لطف در اختیار داشتن گروه استعدادیاب درخشان و البته آکادمی جوانان مشهور زوبیتا، آنها یکی بهترین نمایش های فوتبال را در اروپا ارائه می دهند. تماشای بازی لارئال در ورزشگاه بازسازی شده این باشگاه و حضور بازیکنان قدیمی آماده ای مانند ایسال، اویارزابال و داوید سیلوا و بازیکنان باتجربه ای که نقش هدایت بازیکنان با استعداد آکادمی را بر عهده دارند، واقعا لذت بخش است.

 

قورباغه های لوانته؛ این تیم به لطف قورباغه هایی که صدای آنها از رودخانه توریا در نزدیکی استادیوم اصلی این تیم در شهر والنسیا شنیده می شد، با نام "لوس گرانوتاس" معروف هستند. اما این باشگاه از آغاز راه زیادی را طی کرده اند. لوانته در فصل 2012/13 سهمیه اروپا گرفته و همیشه رقیب دشواری برای تیم های بزرگ بوده است. لوانته هنوز در جدول لالیگا بالاتر از رقیب خود والنسیا قرار نگرفته، اما شواهد نشان می دهد که پاکو لوپز در آینده نزدیک این کار را انجام می دهد. لوانته بی تردید باشگاهی در حال پیشرفت است.

 

کارناوال هایی برای هر مسابقه در نوئوو میراندیلا؛ شما نمی توانید مفهوم باشگاه کادیز را بدون شناخت شهر و مردم آن درک کنید و البته بالعکس. اگر کارناوال مشهور و جهانی کادیز تبلور بی نظیری از حس شادی باشد، این احساس هفته به هفته در حمایت از دیگر زیردریایی زرد لالیگا دیده می شود. البته در این بین باید از آلوارو سرورا، سرمربی کادیز که این تیم را طی پنج سال از باشگاهی در دسته سوم تبدیل به قاتل واقعی تیم های بزرگ لالیگا تبدیل کرده و فصل گذشته رئال مادرید و بارسلونا را شکست داد، تقدیر کرد.

 

 

غلیان احساسات؛ آنها معتقدند در فوتبال شادی بدون دشواری و رنج حاصل نمی شود. اگر چنین باشد، طرفداران مایورکا باید از خوشبخت ترین هواداران فوتبال باشند. وقتی آنها در سال 2017 به دسته سوم سقوط کردند، هیچکس انتظار نداشت که آنها دو سال بعد به لالیگا بازگردند. مایورکا در سال 2020 سقوط کرد، اما سال بعد آنها دوباره موفق بقه بازگشت شدند. آنها در شش فصل اخیر برای دو سال متوالی در یک رده بازی نکرده و مدام در خال صعود و سقوط یوده اند، بنابراین اگر دنبال فوتبالی هیجانی و غیرقابل پیش بینی هستید، مایورکا تیم مورد علاقه شماست.

 

لاس فالاس در مستایا؛ والنسیا بیش از 100 سال قدمت داشته و از نظر تاریخی چهارمین باشگاه موفق در لالیگا محسوب می شود. باشگاهی که به هواداران متفاوت، وفادار و خستگی ناپذیر شهرت دارد و استادیوم مستایا را به یکی از بهترین استادیوم های فوتبال جهان تبدیل کرده است. مانند جشن های مشهور جهانی فالاس که هر ساله در این شهر برگزار می شود، سبک فوتبال والنسیا نیز ترکیبی از هیجان و غیرقابل پیش بینی بودن است؛ ترکیبی بی نظیر.

 

 

دیوار سرخ؛ هواداران سنگ بنای فوتبال هستند و این فرضیه هیچ کجا به اندازه باشگاه اوساسونا صدق نمی کند. هواداران روخیلوس رکورد پر سرو صداترین هوادارا تاریخ لالیگا را در اختیار دارند و رکورد تولید اصوات 115 دسیبلی (صدای بلندتر از موتور جت هنگام بلند شدن) را در هنگام پیروزی فراموش نشدنی برابر رئال مادرید در سال 2009 به ثبت رساندند. بعد از رای گیری توسط اعضای باشگاه، این استادیوم نه تنها برای بالا بردن سطح ورزشگاه با استانداردهای پیشرفته، بلکه برای ایجاد سر و صدای بیشتر و ساختن "دیوار سرخ"، بازسازی شده است. بدون شک حضور در استادیوم اوساسونا یکی از بهترین تجربه های فوتبالی در اروپا محسوب می شود.

 

سنت باشکوه آلاوس؛ معدود هوادارنی به اندازه حاضران در ورزشگاه مندی زوروتا، دومین ورزشگاه قدیمی در لالیگا، متعهد به تیم خود هستند. آلاوس همراه با باشگاه بسکتبال ساسکی، دو موضوع مهم برای مردم شهر زیبای ویتوریا هستند. حضور هواداران آلاوسس در فینال فراموش نشدنی جام یوفا 2001 مقابل لیورپول در حافظه طرفداران سراسر جهان زنده خواهد ماند. در سال های اخیر نیز این باشگاه محل رشد بازیکنان با استعداد و سکوی پرشی برای فوق ستاره ها بوده است.

 

 

تاریخ زنده لالیگا؛ باشگاه الچه بیشتر به عنوان خانه قدیمی نینو، بازیکنی شناخته می شود که بیشترین حضور را در دسته اول و دوم لالیگا در تاریخ داشته و بهترین گلزن تاریخ دسته دوم نیز محسوب می شود. باشگاهی که از شهری سرچشمه می گیرد که دارای میراث جهانی بزرگی است. باشگاهی که قلب افرادی مانند سائول نیگز و داوید دخیا را ربوده است. باشگاهی که در دهه 1950 در شرایطی از خطر ورشکستگی نجات یافت که بازیکنان شرکت های تعاونی خود را تاسیس کردند. الچه حالا نیز در استادیومی بازی می کند که در آن زمان از بزرگ ترین ورزشگاه های اروپا بود.

 

توپخانه زیردریایی زرد: باشگاه جذاب از شهری که اینقدر کوچک  است که نیمی از جمعیت آن در ورزشگاه جای می گیرند، اما آنها آنقدر پیشرفت کرده اند که حالا مدافع عنوان قهرمان لیگ اروپا هستند. ویارئال دارای آکادمی جوانان مشهوری در جهان بوده و برخی از بازیکنان سابق این تیم مانند دیه گو فورلان و خوان رومن ریکلمه تبدیل به برنده کفش طلای اروپا و اسطوره های بزرگی شده اند. اما شاید هیجان انگیزترین موضوع در مورد این باشگاه، قدرت گلزنی بالای ویارئال باشد. جرارد مورنو شماره 9 اسپانیا، دنی پرهو استاد ارسال پاس، ساموئل چوک ووئزه، وینگر نیجریه ای و بازیکنان دیگر این باشگاه، بدون شک ویارئال را به یکی از جذاب ترین تیم های اسپانیا، اروپا و فراتر از آن تبدیل کرده است.

 

 

قهرمان های بومی سلتا: سلتا صفات دوست داشتنی فراوانی دارد. لوس سلستس، افتخار یکی از منحصر به فردترین مناطق اسپانیا که رنگ های آبی ملایم را با افتخار بر تن می کند، دارای ریشه ای طولانی در اروپا بوده و در نزدیکی وسعت بزرگ و دیدنی اقیانوس اطلس در ساحل شمال غربی اسپانیا فوتبال بازی می کند. با این حال استقبال هواداران از ستاره های این شهر است که سلتا را برای طرفداران سراسر جهان بسیار جذاب کرده است. بازیکنان مهم این تیم مانند کاپیتان هوگو مالو، دنیس سوارز و سانتی مینا همگی در شهر وویگو و اطراف آن متولد شده اند، اما هیچکس بیش از مهاجم ستاره ایگو آسپاس "جادوگر موآنا"، این فلسفه را تجسم نمی کند. او که درست در آن طرف خلیج شهر متولد شده است و حاضر نشده است بارها و بارها تعهد خود به این باشگاه را ثابت کرده است. این همان عشقی است که مورد توجه هواداران در سراسر جهان، بدون توجه به نام باشگاه یا سابقه آن قرار می گیرد.

 

فوتبال محلی در بالاترین سطح؛ معدود تیم هایی در اروپا به اندازه ریو والکانو که برخاسته از محله طبقه کارگرنشین والکاس در جنوب مادرید بوده، به یک محله خاص تعلق دارند. رایو که نمادی از غرور، مقاومت و روحیه جنگندگی بومی است، یکی از بی نظیرترین باشگاه های فوتبال جهان تبدیل شده و نمای بسیار متفاوتی را در فاصله دور از مرکز پایتخت اسپانیا ارائه می دهد. وقتی به خط قرمز رنگ ضخیمی که روی لباس سفید این تیم حک شده و اعتقادات مذهبی آنها که در بین طرفداران فوتبال در سراسر جهان مشهور بوده توجه کنید، درخواهید یافت که این تعاریف تعجب آور نیست.

 

قاتلان بزرگ گرانادا: این باشگاه قاتلان واقعی لالیگا لقب گرفته و دلایل خوبی برای اختصاص دادن این صفت به این باشگاه وجود دارد. گرانادا که متعلق یکی از نمادین ترین و زیباترین شهرهای اسپانیا است، از زمان صعود به لالیگا در دو فصل پیش، همیشه در نیمه اول جدول قرار داشته، راهی رقابت های قاره ای شده و حتی اولین فصل حضور خود در اروپا به مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا نیز رسیده است. با حضور ستاره های بین المللی مانند داروین ماچیس، کارلوس باکا و لوئیس سوارز در خط حمله هیجان انگیز این تیم، گرانادا به تیمی تماشایی برای طرفداران فوتبال در سراسر دنیا تبدیل شده است.

 

 

پسران تازه وارد و بلندپرواز؛ ختافه در دو دهه اخیر در فینال کوپا دل ری و حتی در مرحله حذفی جام یوفا در برابر بایرن مونیخ بازی کرده است. این دستاوردها به خودی خود قابل ملاحظه هستند، اما زمانی مهم تر جلوه می کنند که بدانید این باشگاه تنها در سال 1983 تاسیس شده است. شش صعود متوالی باعث شد ختافه از لیگ های منطقه ای به دسته برتر فوتبال اسپانیا برسد. شهر ختافه به عنوان محل یکی از قدیمی ترین پایگاه های هوایی نظامی در اسپانیا معروف شده است. صعود باشگاه به قله سریع السیر رخ داد و ختافه با وجود اینکه جوان ترین تیم لالیگا لقب گرفته، اما همچنان در حال اوج گیری است.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار