در این مطلب به ۱۸ مورد از حقایق جالب در مورد شرکت شیائومی اشاره می‌کنیم؛ حقایقی که احتمالا تاکنون از آن‌ها بی‌خبر بوده‌اید. در ادامه با تکفارس همراه باشید.
کد خبر: ۹۹۲۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱ 08 September 2021
۱۹ حقیقت جذاب درباره شیائومی که نمی دانید

 

 

به گزارش تابناک سمنان تاکنون خبرهای زیادی در مورد شیائومی منتشر شده و شما هم احتمالا تعداد زیادی از آن خبرها را خوانده‌اید. اما سوال این است که فکر می‌کنید همه چیز را در مورد این شرکت چینی می‌دانید؟

در ادامه ۱۸ حقیقت جالب را در مورد این شرکت مرور می‌کنیم.

 

۱- دپارتمان توسعه‌ی دوربین

 

شیائومی

 

شیائومی یک دپارتمان مخصوص دارد که در آن فقط روی توسعه‌ی دوربین تمرکز کرده است. این واحد قصد دارد ۱۰۰۰ کارمند ویژه استخدام کند که در نه مرکز مختلف در سراسر جهان از جمله پکن، توکیو، پاریس و سن‌دیگو فعالیت خواهند داشت.

در حال حاضر ۱۰ مهندس در این زمینه در شرکت شیائومی مشغول به کار هستند و مابقی آن‌ها در سال ۲۰۲۱ به جمع این ده نفر اضافه خواهند شد. جالب است بدانید برنامه‌نویسانی وجود دارند که ترجیح می‌دهند تی‌شرت‌هایی با آرم Mitu بپوشند.

 

۲- سریع‌ترین رشد در فروش خارجی

 

شیائومی در بازارهای خارجی نسبت به بازار داخلی چین، بهترین عملکرد را در پرو دارد. در سه‌ ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۰، این شرکت موفق شد نسبت به همین بازه‌ی زمانی در سال قبل، رشد خیره‌کننده‌ی ۴۰۲۴ درصدی را در بخش فروش گوشی‌های هوشمند خود تجربه کند.

البته درحال حاضر گفته می‌شود مردم در کشور پرو مشکلاتی برای خرید گوشی‌های هوشمند دارند. بنابراین فروشندگان محلی احتمالا این مشکلات را رفع خواهند کرد.

 

۳- گوشی‌های شیائومی در موزه

 

موزه شیائومی

 

آیا می‌دانید گوشی‌های هوشمند شیائومی در موزه‌ها هم نگه‌داری می‌شوند؟ از جمله این گوشی‌ها می‌توان به چند مدل از سری می‌میکس اشاره کرد. دو مدل می‌میکس و می‌میکس ۲ در موزه‌ی هنرهای مدرن پومپیدو پاریس، به‌طور دائمی در معرض دید عموم قرار دارند.

ماری آنجی بلای، متصدی موزه می‌گوید این محصولات ترکیبی عالی از فناوری و هنر بوده و شاهکاری در طراحی امروزی محسوب می‌شوند.

 

۴- موفقیت بزرگ در کشورهای اروپای غربی

 

شیائومی

 

شیائومی در چند سال گذشته، رشد بسیار خوبی را در کشورهای ناحیه‌ی غربی اروپا تجربه کرده است. بسیاری از افراد پس از ورود شیائومی به بازار اسپانیا، از محبوبیت بسیار بالای این برند در کشور مورد اشاره، متعجب شدند.

شیائومی در بازار اروپا، در لیست سه شرکت برتر تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند قرار دارد. این برند چینی در سه فصل گذشته در کشور اسپانیا برترین شرکت تولید‌کننده‌ی گوشی بوده است.

 

۵- علایق و توانایی‌های مختلف کارمندان شیائومی

 

شاید اینگونه به‌نظر برسد که فقط خوره‌های فناوری در شرکتی مثل شیائومی کار می‌کنند. اما این تصور اشتباه است. برخی از کارمندان این شرکت در زمینه‌هایی مثل باغ‌بانی، چای و متخصص مطالعه‌ی ژنتیک دیگران یا ارزهای دیجیتال تخصص دارند.

برخی دیگر از کارمندان شیائومی، مدرس دانشگاه بوده‌اند و حتی شاید تعدادی مهندس هوانوردی هم در این شرکت مشغول به‌کار هستند. همچنین گفته شده که یکی از کارمندان این شرکت می‌تواند به هفت زبان مختلف صحبت کند.

 

۶- چهره‌های شیائومی

 

شاید با عبارت Mitu آشنا باشید. اما شیائومی یکسری عبارت مخصوص دیگر هم دارد که توسط سفیران این شرکت در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند. از جمله افرادی که این برند را در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کنند می‌توان به ژانگ ژانرونگ که یک خواننده است اشاره کرد.

 

۷- تعداد کارکنان در ۷۵ کشور

 

شیائومی

 

شیائومی در سراسر جهان کارمندانی دارد که در کشورهای مختلف جهان فعالیت می‌کنند. این شرکت درحال حاضر در ۷۵ ناحیه‌ی جهان فعالیت دارد. شیائومی در بخش فروش گوشی‌های هوشمند، در لیست ۶۵ شرکت برتر ۵ کشور مختلف قرار دارد و در ده کشور رتبه‌ی اول فروش را از آن خود کرده است.

 

۸- فروشگاه‌های فیزیکی

 

امروزه فروشگاه‌های فیزیکی با نام می‌هوم در ۱۰۰ شهر مختلف در سراسر جهان به مشتریان این شرکت خدمات ارائه می‌کنند. شمالی‌ترین فروشگاه فیزیکی در مورمانسک روسیه واقع شده است، در حالیکه جنوبی‌ترین فروشگاه این شرکت در سانتیاگو شیلی قرار دارد.

 

۹- اولین فروشگاه می‌هوم استور در ایتالیا

 

اولین فروشگاه فیزیکی می‌هوم استور در ایتالیا، فروشگاه در مرکز خرید Doors of Rome بود که یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های ایتالیا است. با وجود شرایط بد جوی، بیش از ۳۰۰ نفر برای مراسم افتتاحیه‌ی این فروشگاه حاضر شدند.

یکی از اتفاقات جالب این افتتاحیه حضور یک والیبالیست معروف به‌نام ایوان زایتسف بود. بد نیست اشاره کنیم زایتسف رکورد جهانی سرعت پرتاب توپ را با رقم خیره‌کننده‌ی ۱۳۴ کیلومتر در ساعت در اختیار دارد.

 

۱۰- شبکه‌ی اجتماعی ویبو

 

ویبو چینی

 

به‌ احتمال زیاد نام شبکه‌ی اجتماعی چینی و بسیار محبوب ویبو را شنیده‌اید. شیائومی اغلب اطلاعات جدید در مورد محصولات خود را در این شبکه‌ی اجتماعی منتشر می‌کند. برخی از اینفلوئنسرهای چینی فعال در این شبکه‌ی اجتماعی مثل شن دکیانگ ۱۲ میلیون فالوور دارند.

۱۱- شیائومی و حیوانات

 

شیائومی

 

شاید نام سگ معروف شیائومی که وانگ‌کای نام دارد به گوشتان خورده باشد. این شرکت به‌دلیل پذیرش چندین حیوان از گونه‌های مختلف شناخته شده است. به‌عنوان مثال در برخی دفاتر این شرکت شاهد حضور حیواناتی مثل طوطی یا گربه هستیم که در کنار صاحبان خود هستند.

 

۱۲- افرادی با ناتوانی جسمی

 

افراد معلول هم در شرکت شیائومی مشغول به‌کار هستند. تعداد ۴۱ نفر از این افراد در بخش توسعه‌ی دستیار صوتی شاو AI کار می‌کنند. این افراد شاو AI را آموزش می‌دهند تا به یک دستیار بهتر و باهوش‌تر تبدیل شود.

 

۱۳- پارک فناوری می

پارک تکنولوژی شیائپومی

 

پارک فناوری می در پکن واقع شده و شیائومی برای ساخت آن مبلغ ۵.۲ میلیارد ین هزینه کرده است. فضای این پارک ۳۴۰ متر مربع است. پارک مورد بحث هوشمند است؛ به‌عنوان مثال چراغ‌های به‌کار رفته در آن را می‌توان با استفاده از بلندگوهای ساخت شیائومی بررسی کرد. امکان تنظیم دما و رطوبت نیز با دستگاه‌های هوشمند شیائومی وجود دارد.

 

۱۴- باشگاه

 

در پارک فناوری شیائومی یک باشگاه نیز وجود دارد که طول آن ۱۶۰۰ متر است. این برند چینی به کارمندان خود توصیه می‌کند تا بین ساعات ۱۹ تا ۲۱، به انجام فعالیت‌های ورزشی بپردازند. از جمله محبوب‌ترین حرکات ورزشی کارمندان شیائومی می‌توان به کراس فیت، بوکس و حتی رقص اشاره کرد.

 

۱۵- کود آلی حاصل از ضایعات

 

از آنجا که در پارک فناوری بخش غذاخوری وجود دارد، شیائومی اطمینان حاصل کرده است که تمام مواد زائد موجود در آشپزخانه با تجزیه به کودهای آلی تبدیل شوند. در این واحد امکان پردازش روزانه ۸ تا ۹ تن زباله وجود دارد.

 

۱۶- محبوب‌ترین غذا

 

فکر می‌کنید محبوب‌ترین غذا در بین کارکنان چینی شیائومی چه غذایی است؟ محبوب‌ترین غذا در بین کارکنان این شرکت سوپ است. اما منظور در اینجا احتمالا سوپ کلاسیکی نیست که همه آن را می‌شناسیم.

 

۱۷- محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها

 

در پارک فناوری می، دو شعبه استارباکز وجود دارد. از نوشیدنی‌های محبوب زمستانی می‌توان به کاراته لاته و لاوا سیاه موکا اشاره کرد. همچنین محبوب‌ترین نوشیدنی در تابستان کاکائو فراپوچینو و چای هلو است. علاوه‌بر این، کارکنان شیائومی عاشق شیر هستند.

لو وی‌بینگ، فقط در یک روز ۳۰۰ فنجان شیر برای کارمندان خود سفارش داده است.

 

۱۸- کلاب‌های ورزشی

 

آیا می‌دانید شیائومی چند کلاب ورزشی هم دارد؟ این شرکت چینی در مجموع ۲۰ کلاب ورزشی دارد که شامل رشته‌هایی مختلفی مثل پینگ‌پونگ، پوکر و دومیدانی می‌شود. رکورد ماهانه‌ی فعال‌ترین دونده‌ی این کلاب‌ ماهانه ۳۰۰ کیلومتر است. نظر شما در مورد این لیست و حقایق چیست؟ 

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تکفارس

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار